fbpx

Redactor digital: com i quan contractar-ne un

Has decidit fer un pas més en la teva comunicació online. Tens la web renovada i amb ganes de donar-li visibilitat tant a la web com a la teva marca. Així que vas pel segon punt de la llista: les notícies. O el que és el mateix. El blog, la newsletter…

I saps que necessitaràs contingut escrit per alimentar aquests canals de comunicació. Necessitaràs un content writer o un redactor digital.

Segurament el primer que et passa pel cap quan vols contractar un redactor digital és quan deu cobrar per la feina. Sí, és una de les preguntes que t’has de fer. Però dintre del preu hi ha tantes coses que és difícil valorar només amb això.

I en aquest article anem a veure què pot fer un redactor digital per a tu.

Quan contractar un redactor digital?

T’estàs plantejant contractar un redactor digital perquè en el teu dia a dia veus la importància de compartir contingut tant a la teva newsletter com en el teu blog. Fins i tot a les xarxes socials!

Potser et trobes en les següents situacions:

  • No tens temps d’escriure i veus com altres marques com la teva et passen per davant: que si newsletters diàries (o setmanals), que si posts a la xarxa social de torn…
  • Tot i que has intentat posar-te a escriure, les paraules no t’acompanyen i et costa saber què i com dir-ho.
  • Utilitzes vocabulari massa tècnic pels teus anys d’experiència i necessites algú que ho tradueixi al llenguatge del teu lector, més comprensible per no experts en el sector.
  • Tens la sensació que vas fent una mica d’aquí una mica d’allà sense estratègia
  • Et vols centrar en la part creativa del teu negoci, en el que realment t’agrada, no en la comunicació.
  • No gaudeixes de les teves xarxes socials o de les newsletters, ja que t’angoixes només pensant en què escriuràs que agradi.

Potser ha arribat l’hora que et plantegis posar-te a les mans d’un redactor digital que t’ajudi en la comunicació online de la teva marca.

Algunes preguntes que t’hauries de fer a l’hora de contractar un redactor digital

La seva manera de comunicar escau a la teva marca?

Potser et semblarà una pregunta molt òbvia, però no ho és tant.

Vols contractar el redactor freelance que també porta la comunicació d’aquella empresa tan puntera i així créixer ràpidament el nombre de seguidors.

Però creus que la seva comunicació és agressiva. Té un to de veu fort i tu tens una empresa de detalls i sofisticació.

Hi escau? Amb aquest exemple tan extrem és fàcil de veure que no seria el millor redactor digital.

Té blog? Té portofoli?

De quina manera pots saber com redacta?

Un bon redactor se sap posar a la pell de cada client i expressar-se diferent segons el client o el sector en el qual treballa.

Així que revisar si té portofoli o un blog on escrigui sovint. Revisa les seves xarxes, si fa continguts curts o més aviat llargs.

Podràs veure com s’adapta i si encaixaria amb el que busques.

Amb quin tipus de contingut acostuma a treballar?

En la comunicació hi ha molts tipus de continguts i tu potser et vols centrar en un tipus en especial: email marketing, xarxes socials, blog…

Busca a qui domini més la part que t’interessa.

Un altre tema que per mi és important és si la seva comunicació es basa a parlar solament de la marca per la qual treballa o està obert a convertir el client en un referent pel coneixement que té sobre el sector. Aquesta segona opció té com a punt diferenciador la curació de continguts.

Té un equip amb qui treballar (fotografies, vídeos, dissenys…)?

Un redactor digital no ho fa tot. Encara que no ho sembli, no toquem totes les tecles. Així que si tu no tens un dissenyador de capçalera que li pugui dissenyar infografies, o material a utilitzar, assegura’t que ell pot tenir un equip o col·laboradors amb qui tractar aquests temes.

Vols estar al dia sobre redacció, consells i altres històries de la comunicació digital?

Apunta’t a la newsletter

Quin serà el tracte amb tu?

O el que és el mateix: La comunicació amb el client.

Cada quant li donaràs informació perquè ell pugui treballar?

Cada quant ell et farà un report de la feina feta o t’explicarà quina és l’estratègia a seguir?

A mi m’agrada el contacte directe amb els clients, saber què necessiten, explicar quines són les meves intencions a l’hora de publicar, deixar que ho valorin…

Quina és la seva manera de treballar?

Aquí t’explicaré com treballo jo després de rebre un formulari (com aquest) LINK!!!) i parlar amb el client, un cop hem acordat que escriuré per ell.

Faig una amb el client per conèixer què i a quins canals vol publicar continguts. Parlarem de la freqüència, el to de veu, les temàtiques.

I a partir d’aquí, seguint el calendari editorial pactat, escric els continguts pel blog i/o per les xarxes socials.

Els continguts creats els comparteixo amb el client per a la seva revisió, i un cop feta, els programo per a la seva publicació.

Aquestes són les 6 preguntes bàsiques que per mi t’has de fer quan busquis un redactor digital. N’afegiries alguna més?

Val la pena externalitzar?

Segur que penses: qui millor que jo per parlar del meu negoci, que me’l conec bé?

Sí, tu coneixes bé el teu sector i els teus objectius.

Però saps explicar-ho de forma entenedora? Saps utilitzar les tècniques d’escriptura per a cada xarxa social? Saps convertir el vocabulari tècnic a paraules fàcils pel lector?

Si ho saps fer, perfecte, no cal que externalitzis si no vols.

Jo soc de les que crec que les coses s’han de deixar als experts. Jo, per exemple, soc negada amb els números. Sempre ho he estat. I de seguida vaig tenir clar que la comptabilitat de la meva empresa la portaria algú altre.

No significa que me’n desentengui, al contrari, estic al dia de com va econòmicament la meva empresa, dels impostos que em toca pagar… perquè la comptable m’explica el perquè de les coses que decideix.

I aquí recau el que jo considero important. Que deleguis les tasques en persones en qui confies i que aquestes t’expliquin el perquè de les coses.

També has de tenir en compte que si no tens les bases del que ha de ser la comunicació (qui ets i què aportes, quin és el teu punt diferencial i quins objectius vols aconseguir) i no ho saps transmetre, no pots externalitzar la comunicació esperant que sigui efectiva. Perquè el comunicador és expert en saber transformar aquests objectius en comunicació efectiva. Però et necessita a tu perquè li expliquis qui ets i què vols.

I si tenint les bases, vols aprendre a portar tu la comunicació, busca un professional que t’expliqui el perquè dels passos que faràs i els beneficis que t’aportaran, que estigui al teu costat.

Què puc fer per tu com a redactor digital?

Per tots els temes pels quals escric faig recerca sobre el sector, sobre el tipus de client per a qui escric.

També utilitzo tècniques de content curation, ja sigui per afegir informació extra als escrits com per agafar noves idees i punts de vista.

I et puc escriure:

  • Puc fer newsletters, ja siguin newsletters curades com de reflexions i anàlisis.
  • Mantinc actualitzat el teu blog o apartat de notícies de la web.
  • Els textos per a les teves xarxes socials, sigui Instagram o Twitter, també a LinkedIn.
  • Ebooks, informes o llibres blancs de l’empresa.

Ara ja coneixes una mica més la feina d’un redactor digital. I si tornem a parlar de preus, el preu el trobaràs car o barat depenent del que estiguis disposada a pagar pels continguts que aquest redactor t’escriurà. I aquests continguts estaran en concordança amb el que paguis.

Aquesta és la conclusió.

Perquè hi ha diferents coses que has de tenir en compte quan decideixes contractar un servei.

Que t’entenguis amb el redactor és un dels punts clau.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.