fbpx

Guia per crear newsletters curades

noia escrivint newsletters curades i que té diaris a la taula

Hi ha diferents models de newsletters que pots enviar als teus subscriptors. El format habitual de les newsletters que s’envien són els emails de novetats al blog o a algun producte, amb la idea de vendre.

I moltes vegades són els emails que comencem a enviar quan decidim apostar per una estratègia de email marketing. Novetats al blog, novetats a la botiga i llançaments.

Però hi ha una altra manera de fer email marketing, més basada en la marca personal o la marca d’empresa, que en la venda pura i dura.

Les newsletters curades.

Una newsletter curada és una campanya de email marketing on s’ofereix contingut relacionat amb el sector en el que es mou l’empresa.

Quina importància tenen les newsletters curades?

Les newsletters curades són newsletters ideals per ensenyar la teva expertesa. Permeten guanyar reputació i convertir-se en model. Alhora ofereixes informació als teus subscriptors, evitant que perdin temps en buscar-la en altres llocs. Els hi estàs oferint ordenada, destacant la que és important i amb un resum o anotació de valor per posar-hi context.

Alguns bon exemples són:

For the interested, de Josh Spector

Truffle Season, de Janira Planes

Com trobar articles per curar una newsletter?

Una newsletter curada s’alimenta de notícies de terceres persones. Significa que, tant si curem contingut d’un sector concret, com si són més curiositats o coses que ens han atret durant la setmana, per posar un exemple, hem de trobar informació.

Tenir els ulls oberts al que passa al nostre voltant.

Estar atent.

Llegir.

Hi ha maneres de poder controlar el que es publica a diferents llocs sense estar pendent d’entrar web per web, magazine per magazine o xarxa social per xarxa social per trobar informació que ens pugui interessar.

Feedly, Pocket, Pinterest, són algunes de les eines que ens ajuden a trobar i seleccionar informació. Newsletters també. Així que crea alarmes a webs, blogs que t’interessin. Subscriu-te a les newsletters més importants, curioses del sector sobre el que vols curar informació, fes llistes a Twitter, apunta’t a seguir taulers de Pinterest.

Una vegada saps quines fonts d’informació et poden servir per a curar i oferir als teus seguidors, necessites seguidors.

Pots oferir aquesta informació a través de les teves xarxes socials, al teu blog. Però ens centrem a la newsletter.

Com pots aconseguir subscriptors per a la teva newsletter?

Una de les maneres d’aconseguir subscriptors per a la teva newsletter és a través d’un formulari de subscripció. Existeixen dos tipus de formularis, que amb eines com mailchimp i pàgines d’opt-in són ben fàcils de crear.

Pots optar pel formulari com a opt-in

O a través d’una landing page

Si apostes per l’opt-in, aquest formulari de subscripció el pots posar al teu blog o en un apartat de la web.

Si ja tens una llista de subscriptors la pots aprofitar per donar a conèixer la teva newsletter curada, però tenint en compte alguns punts:

  • No els enviïs la newsletter curada sense avís previ. Informa’ls abans que tens una nova newsletters i ofereix-los entrar a formar de la nova llista
  • Envia als subscriptors que ja tens una mostra de la newsletter amb la opció de no rebre més aquests tipus de correus
  • Informa de cada quan rebran la newsletter curada

 Com enviar newsletters curades?

Una vegada tens clar que vols apostar per fer newsletters curades, anem a veure com preparar els teus emails.

Llista de subscriptors

Si has creat un formulari per a subscriptors aquests ja van quedant enmagatzemats en una llista de correu creada prèviament. El nom de la llista pot ser el que vulguis, ja que és un nom intern per a tu.

Si tens una llista de correus en un excel apart, ja que has recopilat clients, participants a jornades que has fet, etc amb un altre tipus de formulari o a mà, aquest excel el pots afegir a la plataforma de email perquè es transformi en contactes.

Crea una plantilla

Jo treballo amb Mailchimp però qualsevol plataforma de gestió d’email marketing et permetrà crear una plantilla personalitzada. És la millor manera de mantenir l’estructura de la teva newsletter sempre igual.

La primera newsletter pots utilitzar una de les plantilles predefinides i retocar alguns canvis necessaris. Després la pots guardar com a plantilla i utilitzar-la sempre que la necessitis.

Comença una campanya de email

Preparada per enviar la teva primera newsletter?

Amb la llista de subscriptors definida i la plantilla ja pots crear la primera newsletter curada. Pensa quin dia de la setmana i a quina hora l’enviaràs per mantenir la constància.

Idees per una campanya exitosa

I per acabar, algunes claus per fer una bona campanya de newsletters curades:

  • Escull una temàtica sobre la que curaràs
  • Sigues constant. Sigui una newsletter diària o mensual, mantingues el compromís amb els subscriptors
  • Dóna’li el teu toc personal.
  • Cura contingut variat i de fonts fiables.

Un resum de com crear newsletters curades

  1. Una newsletter curada és una campanya de email marketing on s’ofereix contingut relacionat amb el sector en el que es mou l’empresa.
  2. Les newsletters curades són newsletters ideals per ensenyar la teva expertesa. Permeten guanyar reputació i convertir-se en model. Alhora ofereixes informació als teus subscriptors, evitant que perdin temps en buscar-la en altres llocs.
  3. Per trobar informació per afegir a la newsletter és important estar atent al que passa al teu voltant i llegir molt. Això es pot fer utilitzant eines com Feedly, Pocket, Pinterest, llistes de Twitter.
  4. Crea formularis o landing pages per aconseguir seguidors. Pots informar als subscriptors que ja tens que crearàs una newsletter curada i donar la opció a subscriure’s també a aquesta segona newsletter.
  5. Utilitza eines com Mailchimp o altres gestors de correu per enviar aquestes newsletters curades. Crea una plantilla per mantenir el mateix model.
  6. Amb la llista de subscriptors definida i la plantilla ja pots crear la primera newsletter curada. Pensa quin dia de la setmana i a quina hora l’enviaràs per mantenir la constància.

Ara ja estàs preparat per enviar la teva primera newsletter curada.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies