fbpx

Estudi de newsletters, quines conclusions en trec?

Foto de Nataliya Vaitkevich

Ha sortit el nou Estudio de Newsletters de la Chus Naharro. És interessant veure els resultats que exposa sobre punts tècnics (ús de substrack, hores d’enviament…) i també sobre el temps dedicat a escriure o el tipus de contingut.

I en aquest últim punt és en el que em centraré.

L’estudi mostra que s’ha augmentat el contingut original a les newsletters davant de la curació de continguts, i també baixa el contingut de tipus mixte. Unint el dos tipus, del 58% de les newsletters curades o mixtes al 2022, hem passat al 28%.

Estos cambios reflejan una evolución en las estrategias de contenido de las newsletters hacia una mayor priorización del contenido original. Estudio de Newsletters. Chus Naharro

La Chus remarca que s’està prioritzant el contingut original, com a model estratègic. I no ho veig malament, però em fa pensar en el contingut que estem oferint. Va, això, en relació, i seria un estudi més llarg, en la vida de les newsletters? Més del 50% de les newsletters no arriben als 3 anys.

Per quina raó s’abandonen les newsletters?

Perquè no aconseguim el nostre objectiu (crear una audiència, vendre serveis o productes, segons l’enquesta) o perquè ens quedem sense idees per escriure? A l’enquesta no es pregunta,però estaria bé saber-ne les respostes. Així com saber si qui ha respost és el mateix creador que ho va fer a l’edició anterior.

També crec que el creixement de les newsletters d’aquest últim any ve senyalat per la idea que escriure una newsletter ens aportarà clients, diners. No busquem monetitzar a través de newsletters de pagament, sinó que esperem vendre els nostres serveis venent a cada una de les newsletters.

El nou model de newsletters

Accepto que aquest pensament ve perquè últimament moltes de les newsletters a les que em subscric, o que veig anunciades, tenen un mateix patró, una mateixa estratègia o idea al darrera: publicar sovint (si pot ser cada dia millor) i amb la mateixa estructura: una història motivadora que acabi portant-te a un link de venda d’un producte.

Visc en una bombolla? Podria ser.

Soc crítica amb aquestes newsletters. Tothom té dret a voler vendre’s, no ho nego pas, i hi ha maneres i maneres. Però a mi, personalment, em sedueixen més quan el que fan és inspirar-me, fer-me reflexionar sobre la societat, la cultura, un tema concret, etc. i aprendre. Quan algú escriu una reflexió, quan aporten històries o notícies que van més enllà d’intentar vendre’m un servei al final de la newsletter, la sensació de comunitat és més gran.

I això ho aporten les newsletters curades o mixtes.

Bon estudi que s’hauria d’ampliar

Per poder reflexionar més a fons sobre això, un estudi com el de la Chus, que és una enquesta, queda potser curt. Tot i així benvinguts aquests estudis. Entrevistes amb els creadors de newsletters, preguntes amb resposta llarga, donarien peu a poder trobar algunes respostes a les meves reflexions.

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.