fbpx

Per què tenir una content curator a l’empresa?

En un món digital saturat d’informació, és essencial mantenir-se al dia amb les últimes novetats del teu sector. Per això, cada vegada més empreses estan reconeixent el valor d’un curador de continguts. Aquest professional no només tria les notícies més rellevants, sinó que també les analitza i les presenta de manera concisa i atractiva per als lectors.

Foto de Pexels

La feina de la content curator

Cada dia pots rebre, de manera directa o indirecta, més de 300 impactes en format notícies o continguts sobre el teu sector o sobre alguna tendència que segueixes. Algunes d’aquests continguts no t’interessen, altres sí. I et poden passar per alt en un primer escanneig ràpid.

Hi ha molta feina en llegir si realment aquesta informació t’interessa o no, moltes vegades fent la primera tria basant-te en el titular i el subtítol.

I aquí, l’ajuda d’un perfil de curador de continguts és útil.

La feina del curador de continguts no és només filtrar informació, sinó també verificar-la i evitar la proliferació de notícies falses. Aquest expert destria la informació, selecciona les fonts més fiables i ofereix resums o píndoles informatives que estalvien temps als lectors.

Avantatges per a empreses

La curació de continguts ajuda les empreses a destacar-se com a referents en el seu sector. Les persones volem estar informades, volem tenir un punt d’informació sobre un tema del que tenim interès.

A més, ofereix una font d’informació fiable i interessant per als clients i seguidors a les xarxes socials. La curació de continguts també ajuda a tenir prou informació per publicar a les xarxes socials, sobretot en un temps que es demana una comunicació constant i interessant

Aquest servei també permet a les empreses compartir informació variada i innovadora sense necessitat de realitzar estudis o investigacions pròpies i dóna reputació a l’empresa, si li donem un punt humà compartint el contingut i afegint-hi una idea o una conclusió pròpia.

I pels lectors

Els lectors, futurs clients o clients actuals, seguiran la comunicació online de la empresa perquè saben que poden estar informats. Des d’un sol punt, una newsletter o una web, des d’una xarxa social, poden accedir a diferents recursos que l’empresa ha considerat interessants.

A través d’una única font, poden accedir a una gran varietat de recursos interessants i estar al dia en el seu camp d’interès.

La content curator a l’empresa

T’he explicat els beneficis tant del lector com per a l’empresa per fer curació de continguts. Però, qui fa la curació de continguts? Ho pot fer el departament de comunicació o es pot externalitzar aquesta feina?

Darrera un departament de comunicació, i més en departaments petits o on només hi ha una persona que porta la comunicació, llegir tota la informació que pot servir d’interès i a més a més preparar la comunicació del dia a dia pot ser molta feina.

No obstant és un paper important. Per a una empresa, tenir un curador a les seves files li aporta tranquil·litat de tenir informació per compartir, reputació d’oferir bona informació, notorietat i destacarà per estar al dia de les últimes innovacions i notícies.

Fem un pas endavant en la comunicació i la reputació de marca?

Tens dues opcions: Pots decidir continuar com ara i buscar tota la informació, llegir-la i compartir-la amb els teus lectors. Són hores de llegir informacions no rellevants, destriar el gra de la palla quan tu tens altres feines més importants a fer.

O pots rebre cada quinze dies un correu amb les principals idees especialment curades per a tu.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.