fbpx

Com tenir un bon Instagram que inspiri

Com pots aconseguir tenir un Instagram que inspiri? Si tens és un compte d’empresa, com a marca, el primer punt que has de tenir en compte és bàsic: planificar.

Com crear una estratègia de continguts a Instagram

L’estratègia és clau per ser constants i per aconseguir una harmonia amb les imatges que publiquem. Perquè la importància d’un Instagram que inspiri no és una imatge molt ben feta, sinó el conjunt d’imatges que formen el teu compte.

Així que el primer pas si no tens obert un compte d’Instagram (i si el tens obert pots seure i replantejar-te els propers mesos) és pensar quin tipus d’imatges vols compartir. A principi de cada mes pots plantejar-te què compartiràs i quines imatges quedaran millor (seguint una temàtica, seguint la idea del tipus d’imatges que voldràs compartir “sempre” (per molt que sigui la mateixa temàtica mensual no pots triar durant l’abril ensenyar la teva vida de vacances per Pasqua i al maig dedicar-lo a la decoració de la botiga, sinó que el tema principal serà el teu producte o servei i a partir d’aquí cada mes podràs crear una temàtica al seu voltant)

També hi ha algunes preguntes que t’has de fer quan planifiques la teva estratègia:

  • Què vols aconseguir amb el teu compte d’Instagram? (aconseguir seguidors, donar-te a conèixer, que visitin la teva web, promoure un estil de vida, …)
  • Quin tipus de continguts vols oferir? (imatges dels meus productes, frases, vídeos on surti jo, presentacions en format vídeo…)
  • Quin és el teu branding? Quins són els teus colors corporatius i el tipus de lletra que fas servir?

I com pots fer servir Instagram?

El primer punt per tenir un instagram professional és  tenir un bon nom i una descripció que realment ens descrigui, que parli de qui som. Escriure @gala123 no és un bon nom. El nom ha d’estar associat a la nostra marca, ser reconegudes fàcilment. I la descripció ha d’ajudar a explicar qui som.

Fes una barreja entre hashtags molt utilitzats del teu sector amb altres hashtags no tant utilitzats. Els més utilitzats et poden donar la possibilitat d’aparèixer a la secció Explore page, encara que al mateix moment el teu post quedarà amagat amb totes les publicacions amb el mateix hashtag. No facis servir molts hashtags, tot i que se’n permeten 30, es considera massa. Una mitjana de 5 està bé.

Sigues constant en les teves publicacions. Fes un calendari de publicacions i dedica un dia a organitzar la setmana o el mes (a fer fotos, a preparar escrits…). Organitzant-te et serà més fàcil ser constant.

Habitualment a Instagram es recomana publicar entre cada dia. Una bona mesura també és fer uns 5-6 posts setmanals, però si en fas 3 a la setmana i aquests estan treballats, no està malament.

Anem a escriure un bon text per Instagram

No és fàcil escriure textos per Instagram. La primera idea és que sí, perquè no has d’escriure tant com per un blog. La realitat és que no.

Tant les fotografies com els textos que acompanyen han de ser de qualitat i han de dir alguna cosa. El que fas amb les imatges és explicar una història i els textos et serveixen per ajudar a explicar-la

Els continguts curts moltes vegades són més difícils que els continguts llargs.

Resumir o fer un text que es llegeixi.

Dir qualsevol cosa o explicar-se.

Com podem saber què és interessant a l’hora d’escriure a Instagram?

Així que sí, els textos a Instagram són importants.

Aquesta història ha de ser curta o llarga? La gent llegeix el que escrius o es mira la foto i només fa el like?

La resposta a aquestes preguntes van molt unides al tipus de contingut i la veu que tinguis quan publiques a Instagram. Els teus seguidors et segueixen, entre altres, per la teva manera de comunicar, per la teva veu.

No per escriure a xarxes socials hem d’oblidar escriure bé. Pots fer ús d’abreviatures però no abusis d’elles. Passa el mateix amb els emogis. En pots fer servir per separar paràgrafs o per emfatitzar una frase, però no pot ser una frase sencera feta d’emogis.

La resposta a aquestes preguntes van molt unides al tipus de contingut i la veu que tinguis quan publiques a Instagram. Els teus seguidors et segueixen, entre altres, per la teva manera de comunicar, per la teva veu.

El que és important quan escrius un post per Instagram és tenir en compte la gramàtica.

No per escriure a xarxes socials hem d’oblidar escriure bé. Pots fer ús d’abreviatures però no abusis d’elles. Passa el mateix amb els emogis. En pots fer servir per separar paràgrafs o per emfatitzar una frase, però no pot ser una frase sencera feta d’emogis.

No vulguis aparentar el que no ets.

Escriu com parles, com vols que sigui la veu de la teva marca. T’has de sentir còmode amb aquesta manera de parlar perquè és la que utilitzaràs en tota la comunicació de la teva marca i ha de ser coherent. Si has decidit crear un “alter ego”, que aquest es mantingui sempre igual.

Fes preguntes o anima a que els teus seguidors facin comentaris.

Ara fins i to serà més fàcil, ja que Instagram ens recorda que hem de ser socials i per augmentar la nostra visibilitat hem d’escriure més comentaris. Potser aquest nou algoritme ens farà a tots comentar més.

Escriure textos curts no ha de ser dolent.

I els teus textos com són?

Escrius textos llargs o prefereixes ser de poques paraules?

Deixa espais entre paràgrafs

Si escrius textos llargs a Instagram, per millorar la lectura, el millor és deixar espais entre paràgrafs. Que el text respiri i sigui més senzill a la vista, sinó el lector pot deixar de llegir.

Tingues una veu de marca

La importància de tenir una veu igual pels nostres posts, emails i web. Cada marca té una personalitat, una manera de parlar. Pot ser la mateixa personalitat de la persona que hi ha al capdavant, pot ser no. Si és una marca que tracta la comunicació amb humor, els seus escrits a Instagram també han de destil·lar humor.

Si és una marca que busca l’elegància i un vocabulari recargolat, aquest s’ha de mantenir també a tots els seus punts comunicatius.

Llegeix en veu alta.

Et sona bé el que llegeixes?

Centra’t en pocs temes per comunicar

Fes setmanes temàtiques o dies temàtics, per exemple dedica els dilluns a consells sobre la cura de la pell. Parla sobre la cura de la pell si és una de les temàtiques de la que ets expert. I dedica’t a parlar principalment de tres temes, quatre com a molt, dels que ets experta.

Per exemple, en el meu cas, els meus temes són els continguts, els calendaris editorials i la curació de continguts. I al voltant d’aquests tres temes gira la meva comunicació a Instagram. Per feina conec altres temes, trucs per Instagram, les novetats que prepara Facebook… però no els destaco perquè no és amb el que vull que se’m conegui, no són amb els temes amb els que em vull focalitzar.

Escriu per blocs temàtics

Relacionat amb el punt anterior, quan escriguis sobre la cura de la pell aprofita per escriure tres, quatre o cinc publicacions seguides. Les programaràs en temps diferents però a l’hora d’escriure et serà molt més senzill enfocar-te en una temàtica.

Utilitza amb lògica els hashtags

Juga amb els hashtags. Canvia’ls, posa’n de nous i mira les estadístiques que t’ofereix Instagram per saber quanta gent t’ha descobert a través dels hashtags. D’aquesta manera podràs fer una llista dels hashtags que són més interessants pel teu públic.

Cuida els textos de les stories i dels reels

Els stories i els reels poden ser sense text si la imatge és prou comprensible, si l’acompanya música… En cas contrari és interessant afegir un text que complementi la imatge, que li doni un context.

Poden ser textos informatius o textos que animin a fer una acció per part del lector (visitar la web, mirar l’últim post publicat, respondre…)

Si fas stories en format vídeo és recomanable posar subtítols o explicacions sobre el que s’està parlant. No sempre es pot o es vol posar el volum a la stories però es vol saber de què es parla.

Vols tenir aquesta guia sempre a mà? Descarrega’la en format pdf

10 idees per publicar a Instagram

Algunes idees que us poden treure d’un moment d’ofuscació i sense idees són:

Agafa un punt de vista diferent.

Estem acostumats a fer les fotos dels edificis intentant que tot l’edifici entri a la imatge. Però, i si la mirem des d’un altre punt de vista? Què tal si li fem un detall a l’edifici. I poden ser edificis o altres objectes.

Comparteix imatges dels teus clients, les imatges que ells mateixos comparteixen

És content curation això. Compartir contingut que pròpiament no és teu però que et dóna valor. Demana als teus seguidors que ensenyin com utilitzen els teus productes i fes un repost després.

Com treballes?

Ensenya el making off d’una sessió de fotos, de la preparació d’un esdeveniment. Ens agrada formar part del procés que existeix en una  marca. Ens sentim com de la casa si veiem com ha anat el muntatge.

Fes collages amb 3, 6 o 9 fotos.

Aquestes fotos individualment tenen un significat, però juntes (si es miren des del teu perfil d’Instagram) també, i potser un altre significat. En vols veure una prova? A les stories ho pots fer gràcies als Layouts.

Instagram Challenge

Crear o participar en un instagram challenge (fer fotos sobre una temàtica concreta sota un #hashtag creat per l’ocasió)

Resum de posts

Cada vegada que publiques al blog ho anuncies a les xarxes. Cada vegada. I així ha de ser, perquè és una de les maneres que aconseguiràs tràfic a la web i que el teu blog sigui llegit. No et quedis amb un sol “nou post al blog”, sinó que fes-ne un resum, presenta’l o explica d’on ha sortit la idea per acabar convidant al teu seguidor a llegir el post nou.

Recorda qui ets

De tant en tant presenta’t de nou. Han entrat nous seguidors i no saben ben bé què fas o qui ets, o fa molt de temps que et vas presentar.

Explica qui ets i què fas, serveix com a recordatori pels teus seguidors en què els pots ajudar.

Mini tutorials

Qui diu tutorials també pot dir receptes de cuina o petits consells.

Ensenya als teus seguidors el significat de paraules clau, petits trucs…

Anima a comentar

Dubtes de quin camí agafar en el teu negoci? Tens dues propostes sobre la taula i no saps quina triar? Demana l’opinió als teus seguidors. També ho pots fer amb les recomanacions: Lectures, com en el meu cas, que explico quins llibres llegeixo (quan tinc temps), els podcasts que escoltes o els comptes d’instagram que més t’atrauen

Tingues el calendari de dies internacionals en mà

Et serviran per poder crear contingut relacionat i que pots vincular a la teva empresa o en tu.

Els comentaris, tot un món que dóna visibilitat

Aconsegueix comentaris a Instagram

Tot i que les imatges són el que ens criden l’atenció quan entrem a Instagram, són els textos els que acaben fent-nos seguir una marca, voler saber més d’ella i finalment convertir-nos en una clienta. Amb els textos comencem una relació marca-client.

Cada un té el seu estil. I cada estil és diferent al meu. I escriure un bon text també et portarà comentaris.

I els comentaris et portaran visibilitat. Jugaràs contra l’algoritme a favor teu.

Però quins altres beneficis aporta deixar comentaris?

Ara que està apunt de desaparèixer la visibilitat dels likes a Instagram, els comentaris encara tindran més importància. Però independentment d’això, fer comentaris als comptes que ens interessen tenen diferents beneficis:

  • Si els likes no valen gaire, els comentaris seran una forma de demostrar que el nostre contingut interessa. Si el nostre contingut interessa serà més fàcil que aparegui a l’apartat Explore d’Instagram perquè usuaris amb gustos semblants al dels nostres seguidors, ens puguin descobrir. També apareixerem abans al feed del nostre seguidor.
  • Creem relacions. Fer un like pot voler dir moltes coses: ens agrada la foto, ens interessa el que ven, hi estem d’acord…, però un comentari reafirma que confiem en la persona, el compte, que visitem. No començaríem converses amb qui no ens interessa.
  • Sabent que qui ens deixa un comentari vol establir saber més sobre nosaltres, aprofitem sempre per respondre. I les respostes poden ser una bona ocasió per establir una conversa, per respondre dubtes, per demostrar que sabem del que parlem…

A falta de poder compartir els nostres posts, es poden fer mencions a través dels comentaris, així els nostres seguidors fan arribar el post als seus amics o persones que creuen que els hi pot interessar.

Vols algunes idees per animar a comentar?

  • Comparteix alguna cosa que hagis après.
  • Comparteix una història personal, alguna cosa que t’hagi passat. Et mostrarà més humana.
  • Explica els teus plans de futur
  • Demana consells o opinions d’un producte que estàs creant

A les teves publicacions no pots oblidar d’utilitzar els famosos CTA. O Calls-to-Action. Que serà la manera que convidis als teus lectors, als teus seguidors, a fer un proper pas. Sigui comentar, sigui visitar la teva web:

  • Clica a la bio
  • Clica al link de la bio
  • Menciona a una amiga que…
  • Tens tota la info al blog
  • Comparteix amb el hashtag…

Surt

Edita l’entrada

Maquetador VisualPrevisualitza(s’obre en una pestanya nova)Afegeix títolCom tenir un bon Instagram que inspiri

Com pots aconseguir tenir un Instagram que inspiri? Si tens és un compte d’empresa, com a marca, el primer punt que has de tenir en compte és bàsic: planificar.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és instagram-com-inspirar.jpg

Com crear una estratègia de continguts a Instagram

L’estratègia és clau per ser constants i per aconseguir una harmonia amb les imatges que publiquem. Perquè la importància d’un Instagram que inspiri no és una imatge molt ben feta, sinó el conjunt d’imatges que formen el teu compte.

Així que el primer pas si no tens obert un compte d’Instagram (i si el tens obert pots seure i replantejar-te els propers mesos) és pensar quin tipus d’imatges vols compartir. A principi de cada mes pots plantejar-te què compartiràs i quines imatges quedaran millor (seguint una temàtica, seguint la idea del tipus d’imatges que voldràs compartir “sempre” (per molt que sigui la mateixa temàtica mensual no pots triar durant l’abril ensenyar la teva vida de vacances per Pasqua i al maig dedicar-lo a la decoració de la botiga, sinó que el tema principal serà el teu producte o servei i a partir d’aquí cada mes podràs crear una temàtica al seu voltant)

També hi ha algunes preguntes que t’has de fer quan planifiques la teva estratègia:

  • Què vols aconseguir amb el teu compte d’Instagram? (aconseguir seguidors, donar-te a conèixer, que visitin la teva web, promoure un estil de vida, …)
  • Quin tipus de continguts vols oferir? (imatges dels meus productes, frases, vídeos on surti jo, presentacions en format vídeo…)
  • Quin és el teu branding? Quins són els teus colors corporatius i el tipus de lletra que fas servir?

I com pots fer servir Instagram?

El primer punt per tenir un instagram professional és  tenir un bon nom i una descripció que realment ens descrigui, que parli de qui som. Escriure @gala123 no és un bon nom. El nom ha d’estar associat a la nostra marca, ser reconegudes fàcilment. I la descripció ha d’ajudar a explicar qui som.

Fes una barreja entre hashtags molt utilitzats del teu sector amb altres hashtags no tant utilitzats. Els més utilitzats et poden donar la possibilitat d’aparèixer a la secció Explore page, encara que al mateix moment el teu post quedarà amagat amb totes les publicacions amb el mateix hashtag. No facis servir molts hashtags, tot i que se’n permeten 30, es considera massa. Una mitjana de 5 està bé.

Sigues constant en les teves publicacions. Fes un calendari de publicacions i dedica un dia a organitzar la setmana o el mes (a fer fotos, a preparar escrits…). Organitzant-te et serà més fàcil ser constant.

Habitualment a Instagram es recomana publicar entre cada dia. Una bona mesura també és fer uns 5-6 posts setmanals, però si en fas 3 a la setmana i aquests estan treballats, no està malament.

Anem a escriure un bon text per Instagram

No és fàcil escriure textos per Instagram. La primera idea és que sí, perquè no has d’escriure tant com per un blog. La realitat és que no.

Tant les fotografies com els textos que acompanyen han de ser de qualitat i han de dir alguna cosa. El que fas amb les imatges és explicar una història i els textos et serveixen per ajudar a explicar-la

Els continguts curts moltes vegades són més difícils que els continguts llargs.

Resumir o fer un text que es llegeixi.

Dir qualsevol cosa o explicar-se.

Com podem saber què és interessant a l’hora d’escriure a Instagram?

Així que sí, els textos a Instagram són importants.

Aquesta història ha de ser curta o llarga? La gent llegeix el que escrius o es mira la foto i només fa el like?

La resposta a aquestes preguntes van molt unides al tipus de contingut i la veu que tinguis quan publiques a Instagram. Els teus seguidors et segueixen, entre altres, per la teva manera de comunicar, per la teva veu.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és isntagramqueinspira-1-1024x683.jpg

No per escriure a xarxes socials hem d’oblidar escriure bé. Pots fer ús d’abreviatures però no abusis d’elles. Passa el mateix amb els emogis. En pots fer servir per separar paràgrafs o per emfatitzar una frase, però no pot ser una frase sencera feta d’emogis.

La resposta a aquestes preguntes van molt unides al tipus de contingut i la veu que tinguis quan publiques a Instagram. Els teus seguidors et segueixen, entre altres, per la teva manera de comunicar, per la teva veu.

El que és important quan escrius un post per Instagram és tenir en compte la gramàtica.

No per escriure a xarxes socials hem d’oblidar escriure bé. Pots fer ús d’abreviatures però no abusis d’elles. Passa el mateix amb els emogis. En pots fer servir per separar paràgrafs o per emfatitzar una frase, però no pot ser una frase sencera feta d’emogis.

No vulguis aparentar el que no ets.

Escriu com parles, com vols que sigui la veu de la teva marca. T’has de sentir còmode amb aquesta manera de parlar perquè és la que utilitzaràs en tota la comunicació de la teva marca i ha de ser coherent. Si has decidit crear un “alter ego”, que aquest es mantingui sempre igual.

Fes preguntes o anima a que els teus seguidors facin comentaris.

Ara fins i to serà més fàcil, ja que Instagram ens recorda que hem de ser socials i per augmentar la nostra visibilitat hem d’escriure més comentaris. Potser aquest nou algoritme ens farà a tots comentar més.

Escriure textos curts no ha de ser dolent.

I els teus textos com són?

Escrius textos llargs o prefereixes ser de poques paraules?

Deixa espais entre paràgrafs

Si escrius textos llargs a Instagram, per millorar la lectura, el millor és deixar espais entre paràgrafs. Que el text respiri i sigui més senzill a la vista, sinó el lector pot deixar de llegir.

Tingues una veu de marca

La importància de tenir una veu igual pels nostres posts, emails i web. Cada marca té una personalitat, una manera de parlar. Pot ser la mateixa personalitat de la persona que hi ha al capdavant, pot ser no. Si és una marca que tracta la comunicació amb humor, els seus escrits a Instagram també han de destil·lar humor.

Si és una marca que busca l’elegància i un vocabulari recargolat, aquest s’ha de mantenir també a tots els seus punts comunicatius.

Llegeix en veu alta.

Et sona bé el que llegeixes?

Centra’t en pocs temes per comunicar

Fes setmanes temàtiques o dies temàtics, per exemple dedica els dilluns a consells sobre la cura de la pell. Parla sobre la cura de la pell si és una de les temàtiques de la que ets expert. I dedica’t a parlar principalment de tres temes, quatre com a molt, dels que ets experta.

Per exemple, en el meu cas, els meus temes són els continguts, els calendaris editorials i la curació de continguts. I al voltant d’aquests tres temes gira la meva comunicació a Instagram. Per feina conec altres temes, trucs per Instagram, les novetats que prepara Facebook… però no els destaco perquè no és amb el que vull que se’m conegui, no són amb els temes amb els que em vull focalitzar.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és isntagramqueinspira-3-1024x683.jpg

Escriu per blocs temàtics

Relacionat amb el punt anterior, quan escriguis sobre la cura de la pell aprofita per escriure tres, quatre o cinc publicacions seguides. Les programaràs en temps diferents però a l’hora d’escriure et serà molt més senzill enfocar-te en una temàtica.

Utilitza amb lògica els hashtags

Juga amb els hashtags. Canvia’ls, posa’n de nous i mira les estadístiques que t’ofereix Instagram per saber quanta gent t’ha descobert a través dels hashtags. D’aquesta manera podràs fer una llista dels hashtags que són més interessants pel teu públic.

Cuida els textos de les stories i dels reels

Els stories i els reels poden ser sense text si la imatge és prou comprensible, si l’acompanya música… En cas contrari és interessant afegir un text que complementi la imatge, que li doni un context.

Poden ser textos informatius o textos que animin a fer una acció per part del lector (visitar la web, mirar l’últim post publicat, respondre…)

Si fas stories en format vídeo és recomanable posar subtítols o explicacions sobre el que s’està parlant. No sempre es pot o es vol posar el volum a la stories però es vol saber de què es parla.

Vols tenir aquesta guia sempre a mà? Descarrega’la en format pdf

10 idees per publicar a Instagram

Algunes idees que us poden treure d’un moment d’ofuscació i sense idees són:

Agafa un punt de vista diferent.

Estem acostumats a fer les fotos dels edificis intentant que tot l’edifici entri a la imatge. Però, i si la mirem des d’un altre punt de vista? Què tal si li fem un detall a l’edifici. I poden ser edificis o altres objectes.

Comparteix imatges dels teus clients, les imatges que ells mateixos comparteixen

És content curation això. Compartir contingut que pròpiament no és teu però que et dóna valor. Demana als teus seguidors que ensenyin com utilitzen els teus productes i fes un repost després.

Com treballes?

Ensenya el making off d’una sessió de fotos, de la preparació d’un esdeveniment. Ens agrada formar part del procés que existeix en una  marca. Ens sentim com de la casa si veiem com ha anat el muntatge.

Fes collages amb 3, 6 o 9 fotos.

Aquestes fotos individualment tenen un significat, però juntes (si es miren des del teu perfil d’Instagram) també, i potser un altre significat. En vols veure una prova? A les stories ho pots fer gràcies als Layouts.

Instagram Challenge

Crear o participar en un instagram challenge (fer fotos sobre una temàtica concreta sota un #hashtag creat per l’ocasió)

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és isntagramqueinspira-2-1024x683.jpg

Resum de posts

Cada vegada que publiques al blog ho anuncies a les xarxes. Cada vegada. I així ha de ser, perquè és una de les maneres que aconseguiràs tràfic a la web i que el teu blog sigui llegit. No et quedis amb un sol “nou post al blog”, sinó que fes-ne un resum, presenta’l o explica d’on ha sortit la idea per acabar convidant al teu seguidor a llegir el post nou.

Recorda qui ets

De tant en tant presenta’t de nou. Han entrat nous seguidors i no saben ben bé què fas o qui ets, o fa molt de temps que et vas presentar.

Explica qui ets i què fas, serveix com a recordatori pels teus seguidors en què els pots ajudar.

Mini tutorials

Qui diu tutorials també pot dir receptes de cuina o petits consells.

Ensenya als teus seguidors el significat de paraules clau, petits trucs…

Anima a comentar

Dubtes de quin camí agafar en el teu negoci? Tens dues propostes sobre la taula i no saps quina triar? Demana l’opinió als teus seguidors. També ho pots fer amb les recomanacions: Lectures, com en el meu cas, que explico quins llibres llegeixo (quan tinc temps), els podcasts que escoltes o els comptes d’instagram que més t’atrauen

Tingues el calendari de dies internacionals en mà

Et serviran per poder crear contingut relacionat i que pots vincular a la teva empresa o en tu.

Els comentaris, tot un món que dóna visibilitat

Aconsegueix comentaris a Instagram

Tot i que les imatges són el que ens criden l’atenció quan entrem a Instagram, són els textos els que acaben fent-nos seguir una marca, voler saber més d’ella i finalment convertir-nos en una clienta. Amb els textos comencem una relació marca-client.

Cada un té el seu estil. I cada estil és diferent al meu. I escriure un bon text també et portarà comentaris.

I els comentaris et portaran visibilitat. Jugaràs contra l’algoritme a favor teu.

Però quins altres beneficis aporta deixar comentaris?

Ara que està apunt de desaparèixer la visibilitat dels likes a Instagram, els comentaris encara tindran més importància. Però independentment d’això, fer comentaris als comptes que ens interessen tenen diferents beneficis:

  • Si els likes no valen gaire, els comentaris seran una forma de demostrar que el nostre contingut interessa. Si el nostre contingut interessa serà més fàcil que aparegui a l’apartat Explore d’Instagram perquè usuaris amb gustos semblants al dels nostres seguidors, ens puguin descobrir. També apareixerem abans al feed del nostre seguidor.
  • Creem relacions. Fer un like pot voler dir moltes coses: ens agrada la foto, ens interessa el que ven, hi estem d’acord…, però un comentari reafirma que confiem en la persona, el compte, que visitem. No començaríem converses amb qui no ens interessa.
  • Sabent que qui ens deixa un comentari vol establir saber més sobre nosaltres, aprofitem sempre per respondre. I les respostes poden ser una bona ocasió per establir una conversa, per respondre dubtes, per demostrar que sabem del que parlem…

A falta de poder compartir els nostres posts, es poden fer mencions a través dels comentaris, així els nostres seguidors fan arribar el post als seus amics o persones que creuen que els hi pot interessar.

Vols algunes idees per animar a comentar?

  • Comparteix alguna cosa que hagis après.
  • Comparteix una història personal, alguna cosa que t’hagi passat. Et mostrarà més humana.
  • Explica els teus plans de futur
  • Demana consells o opinions d’un producte que estàs creant

A les teves publicacions no pots oblidar d’utilitzar els famosos CTA. O Calls-to-Action. Que serà la manera que convidis als teus lectors, als teus seguidors, a fer un proper pas. Sigui comentar, sigui visitar la teva web:

  • Clica a la bio
  • Clica al link de la bio
  • Menciona a una amiga que…
  • Tens tota la info al blog
  • Comparteix amb el hashtag…

Frase clau objectiuAjuda triant la frase clau perfecta(S’obre en una nova pestanya del navegador)Vista prèvia com a:Resultat al mòbilResultat a l’escriptoriVista prèvia de l’URL:www.rosermante.cat › com-tenir-un-bon-instagram-que-inspiriPrevisualització del títol SEO:Com tenir un bon Instagram que inspiri – Roser MantéPrevisualització de la descripció meta:

Com pots aconseguir tenir un Instagram que inspiri? Si tens és un compte d’empresa el primer punt que has de tenir en compte és bàsic: planificar. CapçaleraIntroduïu seccions noves i organitzeu continguts per ajudar els visitants (i els motors de cerca) a comprendre l’estructura del contingut.

  • Capçalera

Vols tenir aquesta guia sempre a mà? Descarrega’la en format pdf

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.