fbpx

La curació de continguts a les newsletters

Durant el 2020, amb el confinament i la introspecció, van créixer les newsletters de caire més personal. Com les velles cartes que ens enviàvem abans, les newsletters personals serveixen per explicar una història i normalment es posa en context gràcies a diferents enllaços. Enllaços que serveixen per fer un resum del que ha passat la setmana anterior, que han atret la curiositat de qui l’escriu…

Aquesta tècnica també es fa servir en newsletters per empreses. Normalment les associem a un perfil personal, una persona que treballa a certa empresa escriu, no en nom de l’empresa sinó propi, una carta on dóna a conèixer el seu sector.

En els dos casos, amb una història més o menys personal, més o menys emotiva, es fa servir tècniques de curació de continguts.

Quins són els beneficis de la curació de continguts a les newsletters?

Si partim de la idea que la curació de continguts és la cerca d’informació per oferir-la als nostres lectors i crear-nos una reputació, on millor que les newsletters per oferir aquest contingut?

Les newsletters no deixen de ser fonts d’informació que s’escull rebre’les. És el lector qui decideix si es vol subscriure i vol llegir la informació que reb. Així que és el millor canal per poder-lo informar, sense dependre d’algoritmes.

Rebem informació de molts llocs diferents. No tenim temps d’estar al dia de tot i encara menys de separar el que realment ens interessa del que no. I poder destriar la informació és bàsic. D’una sola ullada, en un sol correu, podem agrupar diferents notícies del sector i fer-les entenedores, posant-les en context.

D’aquesta manera la marca es crea reputació i notorietat com a marca referent del sector, amb informació actualitzada de les noves tendències

Alhora millora la reputació, demostrant el coneixement i les tendències en les que es mou. I trobarà el punt diferencial diferenciant-se de la competència, amb contingut de qualitat

La tècnica de la content curator: el resum

No només es fa servir el resum com a model de curació de continguts a les newsletters, també en entrades a les xarxes socials o fins i tot en articles extensos on es fan introduccions a estudis. El resum.

I encara que no ho sembli és una de les tècniques de content curation. I per mi, la més important i treballada. Per què?

El contingut és un resum de l’article original que ajuda al lector a fer-se una idea sense necessitat de llegir l’article original. Demostres que has llegit abans de compartir. Has valorat si és important o no.

Serà el lector qui es farà una idea sobre la notícia que li ofereixes i decidirà llegir la notícia i no després. Pot ser que no la llegeixi i que amb el resum en tingui prou per estar informat, sense entrar en detalls.

La millor manera d’utilitzar aquesta tècnica és en newsletters:

Fragment de la newsletter de Kloshletter

Aquests resums es poden oferir de notícies generals o centrar-se en un sector. Requereixen temps de creació: analitzar quines notícies poden ser d’interès, lectura de diferents fonts d’informació, resumir, maquetar… però ofereixen una gran avantatge a l’empresa o marca que la fa:

Reputació.

Coneixement.

Confiança

Ara que tenim accés a tanta informació i volem diferenciar-nos de la competència, una bona manera de fer-ho és oferir aquesta informació que ja existeix als nostres lectors. Informació a la que nosaltres, per la nostra feina, hi tenim accés fàcil. Els lectors que s’informen a través de nosaltres.

Si et falta temps per crear una newsletter curada i vols rebre informació del teu sector, el meu servei Stay Wise et pot ajudar. Rebràs les últimes notícies del teu sector. Especialment buscades per a tu. Preparades per compartir amb qui vulguis

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies