Quan optem per curar contingut hem de tenir en compte quin serà el canal de comunicació, la xarxa social, on compartirem aquest contingut. Algunes xarxes ens donen la possibilitat de ser més creatius i elaborar més la curació. Altres, en canvi, ens deixen menys possibilitats.
També hi juga el paper del curador. Del temps que tingui per curar el contingut, de les possibilitats d’extreure informació o de la pressa que pugui tenir per oferir el contingut.
En el cas de poc temps per oferir aquest contingut, o de poca creativitat, o també, perquè no dir-ho, de l’estratègia que segueixi el curador, una de les tècniques per curar és l’extracció.
La tècnica del content curator: extreure
Es pot considerar la primera tècnica de curar contingut, la més bàsica i senzilla. Ideal per a quan es comença o quan es necessita oferir el contingut amb certa rapidesa.
També s’ha de tenir en compte que és la que aporta menys a l’audiència.
S’utilitza el títol original i les primeres línies del text original i es comparteix a les diferents xarxes socials o canals (no oblidem els blogs i les newsletters). Alguna vegada s’afegeix la imatge, si aquesta és representativa.
I com ho podem fer?
El sistema és ben senzill.
Es necessita el títol i el fragment inicial del contingut original.
A vegades els blogs que permeten compartir el contingut clicant al botó de compartir, el text està ja preparat i acostuma a ser el títol i l’autor, com és el cas de Laura Ferrera.
A Twitter, quan es comparteix un link, la plataforma mateix ho transforma amb una imatge i l’extracte inicial, com podem veure amb la notícia d’El Punt-Avui
També tenim el cas de Pinterest, tot i que és una plataforma molt visual, les descripcions dels pins també es poden escriure amb diferents tècniques, tot i que aquí s’ha aplicat l’extracció.
O les newsletters, tant de notícies com de productes, que ofereixen forces links i aprofiten la tècnica de l’extracció.
En resum, la selecció del canal de comunicació i la creativitat del curador són factors importants a l’hora de fer curació de continguts.
Per falta de temps, de creativitat o per estratègia, es pot optar per fer la tècnica més bàsica de la curació de continguts: l’extracció. És una manera ràpida de compartir contingut encara que no aporta molt de valor al lector.
Tot i així, per a començar amb la curació de continguts, és una bona solució.