A Comunicar en temps de crisis t’explicava que la comunicació està vivint un canvi. Ens trobem amb marques que no saben com comunicar en moments especials, o que no volen comunicar, marques que continuen comunicant com sempre i venent com sempre (un error!) i marques que s’adapten als temps i a les incerteses.
Sempre explico que quan penso en els continguts de les xarxes socials hi penso en tres mesos vista i ho escric amb un mes vista. Amb possibilitat de canvis d’última hora, clar.
En moments com els que estem vivint podem tenir una idea a mes vista tot i que acabem escrivint i programant a una setmana vista. Perquè estem en canvis continuats.
Tot i així defenso que els continguts han de poder ser atemporals, educatius i informatius.
Marques i coronavirus
I en el post d’avui et porto exemples de marques que han adaptat els seus continguts a aquests temps, alhora que són atemporals, educatius o informatius.
Bookish ven llibres online a través d’una subscripció. Les seves publicacions aquests dies recorden les avantatges de quedar-se a casa, la lectura. I ho fan amb humor. També han fet publicacions explicant la situació en la que es troben i com treballen per poder oferir els seus llibres als subscriptors, ara que la lectura és tant necessària per passar el temps.
La Laura Asturgó recorda que escriu una newsletter i que t’hi pots subscriure. I ho fa aprofitant donant informació d’utilitat per les seves lectores, que saben que a la newsletter hi podran trobar més informació. Perquè a les xarxes oferim una part petita de tot el que tenim.
Tocs va acabar la col·lecció de primavera just abans del confinament. Quan va començar el confinament estava en plena campanya. Tot i així va reaccionar ràpid i de seguida va posar les seves mans, les seves teles i el seu coneixement per a cosir mascaretes. Va explicar el procés alhora que parlava de les seves bosses. Amb els textos, curts com l’exemple, o més llargs amb explicacions sobre la situació en la que es troba. I sap trobar com unir el que ensenya, els bolsos, amb la situació que vivim.
Anna and co ensenya al seu instagram, des d’un inici, diferents idees per a decorar casa nostra. El que ven és benestar a casa i ara, que estem tantes hores a casa, saber estar bé és necessari. Això ho sap bé i adapta els continguts, ja per si plens d’informació, a la situació actual.
Àlex Pérez és nutricionista i aprofita LinkedIn per oferir contingut informatiu sobre menjar bé, sobretot en moments com els que vivim, que atracar la nevera és d’allò més senzill.
Jesús Lobejon és un altre exemple de compartir a LinkedIn posts educacionals. Amb l’explicació de les necessitats de tenir dos navegadors i com triar un bon navegador. I ho fa aprofitant una notícia d’una pàgina sobre tecnologia.
Un altre cas de post per a LinkedIn, aquest centrat en un dubte que poden tenir moltes empreses. En un moment que els negocis necessiten finançament, conèixer bé com demanar aquest finançament és important.
El dia 17 d’abril faré un workshop virtual adaptat als temps que corren, on t’ensenyaré com organitzo un calendari per a tres mesos adaptat a moments canviants. On respondré tots els dubtes sobre comunicació en temps de coronavirus i on t’explicaré com fer posts atemporals, educatius o informatius.