fbpx

Explorant l’ús de la curació de continguts en diferents tipus de marca

La curació de continguts s’ha convertit en una pràctica cada vegada més popular en el món del màrqueting digital.

El contingut curat pot ser utilitzat tant per marques personals (on és una persona qui comparteix el seu coneixement i perspectiva) i també a empreses, tan grans com petites, que incorporen contingut curat a la seva estratègia de màrqueting de continguts.

En aquest post, t’ensenyo com diferents marques, tant personals com comercials, apliquen la curació de continguts en el seu dia a dia, i reflexionarem sobre la importància d’aquesta pràctica en el panorama actual.

Estàs preparat per descobrir com la curació de continguts pot beneficiar la teva marca?

La curació de continguts és per grans empreses, petites empreses o marques personals?

Quan parlem de curadors de continguts, moltes vegades pensem en persones amb el seu nom i cognom. Marques personals.

Són sols marques personals els curadors de continguts? No. El que passa és que moltes vegades no els trobem sota el nom de “curadors de continguts”.

Hi ha moltes empreses que dintre de la seva estratègia de màrqueting de continguts per xarxes socials o blogs, inclouen una bona quantitat de contingut curat. Per què definir-lo d’una manera diferent si al final es tracta de contingut?

A vegades no ens entretenim tant en el nom, sinó en el que ens estan oferint. El que realment busquem és conèixer més i que ens ofereixin continguts interessants, siguin propis o d’altres. La importància recau en qui executa aquesta tasca, ja que un curador no és el mateix que un community manager o un redactor de continguts.

Com les marques apliquen la curació de contingut en el seu dia a dia?

Perquè vegis com diverses marques apliquen la curació de continguts en el seu dia a dia, aquí et presento exemples de grans marques, marques mitjanes i marques personals.

Entrepreneur

De la revista amb el mateix nom, presenta articles per a empresaris. Molts d’aquests articles són contingut curat, com l’exemple que et menciono.

Com ho fa?

Tots els articles que es comparteixen tenen notícies relacionades.

A l’article es fa referència a temes relacionats, com el link per obtenir més informació, sempre que amplien la informació que està oferint.

No sols ofereix el link, també destaca una frase o cita.

CC/Magazine

És una revista online especialitzada en cultura, viatges, art i tendències. Pertany a l’empresa CC/Studio.

Com ho fa?

Separant per temàtiques (Culture, Inspiration, Art, Hotspots, Travel) cada setmana ofereix una notícia sobre actualitat cultural a Espanya que han considerat interessants.

Austin Kleon

Artista gràfic conegut pels seus llibres, utilitza la curació en el seu dia a dia com a forma d’inspiració.

Com ho fa?

Als seus llibres hi ha referència i cites d’altres artistes.

A la seva newsletter, que després comparteix a la seva web, comparteix 10 notes que l’han inspirat, moltes vegades és una curiositat (ha sentit un disc d’un artista), i el vincula amb una entrevista a aquest artista, una notícia o una cita que un altre fa sobre l’artista.

Contingut curt, però que en poques línies vincula dos o tres continguts.

Pep Prieto

És un periodista especialitzat en sèries i pel·lícules. A més de ser tertulià i col·laborador a diferents mitjans de comunicació, treballa la seva marca personal a Twitter, on recomana sèries i pel·lícules.

Fes servir qualsevol notícia d’actualitat per recordar una escena d’una pel·lícula, sèrie… o la sèrie completa.

També, diàriament, recomana una sèrie o una pel·lícula, de vegades contextualitzada en el moment actual, altres no.

A Magazine

És la meva newsletter curada. Una newsletter per a marques que volen estar informades sobre maneres de comunicar amb bones pràctiques i consells fàcils d’aplicar.

Com ho fa?

Dividit en apartats, mensualment es comparteixen continguts que llegeixo i selecciono les que considero més interessants perquè puguis llegir-les i compartir-les amb companys de treball i clients les notícies que t’interessen.

I per acabar…

Cada un té el seu estil. El benefici per cada marca és diferent, el que busca i la seva estratègia també ho és. La curació de continguts poden ser aplicada per tota mena de marques, sols és necessari alinea-ho amb l’estratègia de continguts.

I tu, has pensat a aplicar la curació de continguts en el teu dia a dia?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.