fbpx

La curació de continguts afecta al SEO?

curacio continguts afecta al seo

La curació de continguts és , entre altres, una forma de portar tràfic a la teva web. Amb la curació de continguts ofereixes informació als teus lectors i aquests acaben visitant la teva web. Però… si el que estem fent és compartir informació d’altres webs no estem duplicant contingut i penalitzant aquest contingut?

Fer curació de continguts afecta al SEO?

Google penalitza quan copiem contingut d’una altra font d’informació. Així, si el que estem fent és llegir un article i el copiem al nostre blog el que estem fent és perjudicar la nostra web. Segurament t’has trobat amb recomanacions de no copiar un post que has fet en un blog convidat (com a guest-post) a la teva web. Amb els continguts que comparteixes passa el mateix.

Fent servir les tècniques de curació de continguts pots compartir informació d’altres webs, blogs, etc. sense afectar al SEO:

  • Extreure: Compartim el post original amb el mateix títol, però hi afegim d’on ha estat extret.
  • Retitular: Potser el títol no és tot el SEO-friendly que ens agradaria, o està en un altre idioma i el volem traduir. Podem posar un títol nou a un text i així li donem la volta, segons el que ens interessa remarcar. Ens pot servir per publicar fins i tot un article nostre a les xarxes socials.
  • Resumir: L’article que has trobat i vols donar a conèixer és interessant però s’ha d’explicar el seu context per exemple.
  • Citar: Amb un entre-cometes es pot compartir un fragment del text original, afegint les fonts i el link a la font original.
  • Paral·lelitzar: Aprofitant un text que es vol compartir, ofereixes una informació pròpia. Un exemple podria ser explicar que ofereixes serveis de canguratge per a nens petits i oferir com a informació principal una notícia sobre la falta d’escoles bressol i com els pares busquen alternatives.
  • Storyboard: Cas habitual en blogs i en plataformes com Storify o la descoberta recentment Wakelet, ja que pots compartir diferents fonts d’informació (links, fotos, vídeos…) i en crees una història. Actualment Twitter Moments ofereix també aquesta possibilitat però no permet afegir comentaris propis.

Apart del comentat, la curació de continguts també es posa a la pell del lector, del teu seguidor. Perquè el que estàs fent és escriure pensant en ells, sense escriure pensant en les paraules clau. Compartir la informació que el teu lector considera d’utilitat el farà sentir còmode seguint-te i la teva reputació millorarà.

Així que si t’interessa podem treballar conjuntament en una estratègia de curació de continguts. Vols que en parlem?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.