fbpx

Beneficis de tenir un calendari editorial

Tens un calendari editorial? La pregunta del milió. Val la pena planificar el contingut dels propers mesos quan no sabem què passarà el dia de demà?⁠

Sí.⁠

Perquè és evident que hem de parlar del que passa al nostre voltant. Però també ha de ser una comunicació que informi, que ofereixi coneixement, que entretingui. Una comunicació transparent i que dóni a conèixer la marca, els seus valors. Estiguem tancats a casa. En una nova no-normalitat o a ple rendiment.⁠

Adaptarem continguts, farem canvis d’última hora possiblement. Però tenir un calendari preparat pels propers mesos també ens dóna tranquil·litat i ens centra. Ens fa marcar objectius. Ens fa avançar.⁠

A com pots planificar el calendari editorial t’explicava com crear-lo. I tot i que no és fàcil, com que no és una feina d’un sol dia, tenir-lo només aporta beneficis.

Què és un calendari editorial?

És tenir un pla sobre els continguts que publicaràs i quan els publicaràs per fer créixer el teu negoci. Simple. Si vols aconseguir els teus objectius has de saber comunicar-los. I el calendari t’ajuda.

Per què el necessites?

Et centra. Et focalitza. Un calendari, saber què anunciaràs cada més, sobre què parlaràs, et farà centrar-te en altres aspectes de la feina. Perquè si parles d’un producte especial, t’has d’assegurar que tens el producte preparat per vendre. Que tens prou unitats. Que en temes de facturació t’interessa.

Un calendari editorial gira al voltant de la comunicació però també del negoci en global.

Beneficis del calendari editorial

Ho mirem amb més detall?

Un pla i una estratègia de continguts et farà créixer.

Ho he comentat altres vegades: tenir un pla sobre què vols publicar i què no et farà ser constant. Ser constant et portarà visibilitat. Comentaris. Seguidors. Clients.

Un calendari editorial t’estructurarà les idees.

Potser tens idees sobre coses que vols explicar en diferents llibretes. Notes al mòbil. Words a l’ordinador. El calendari t’obligarà a reunir totes aquestes idees i organitzar-les seguint un fil, uns objectius.

Seràs consistent.

I una de les coses importants en la comunicació és la consistència. Publicar, cada dia o tres a la setmana, però publicar. No parlar avui i estar en silenci 3 setmanes. I això t’ho facilita el calendari. Tindràs contingut preparat perquè no arribi el dimecres i et diguis: ostres, aquesta setmana encara no he publicat res i no sé què dir!

Així que

Ja tens el teu calendari editorial? Ja tens pensat què publicaràs els propers mesos? Si vols treballar aquests punts amb més detall ho pots fer a través de Planifica el teu contingut.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.