fbpx

Assessors financers, escriviu perquè us entenguin

Acabo la reunió amb unes possibles clientes i penso en que fàcil és entendre-les quan, sabent que desconec el seu sector, em parlen amb un llenguatge planer.

Escric el calendari editorial d’una empresa informàtica obviant tecnicismes i pensant en que el CIO de qualsevol empresa, l’informàtic de peu i jo, ho hem de poder entendre.

Llegeixo la newsletter d’una economista i, davant del meu poc interès en l’economia en general, puc entendre com podem aconseguir benestar financer amb petits trucs.

Són tres exemples de com, qui comunica, ha buscat la manera de posar-se a la pell del qui ho llegirà.

No som experts en el seu sector.

El que busquem és resoldre un problema. Trobar qui ens resolgui el problema.

I això que sembla tant fàcil d’escriure i de comunicar, no ho és si ens basem en la manera que tenen de comunicar molts sectors.

La primera part del meu estudi sobre newsletters es va centrar en les newsetters curades, sense tenir en compte el seu sector, especialitat, etc.

Una segona fase ha anat cap a un sector concret. Els assessors. Assessors financers, gestors…

Com son les comunicacions dels assessors?

Mira la pàgina web d’un assessor. Mira’n dos, tres. Totes estan tallades amb el mateix patró. Optaràs per preu, localització o experiència.

Alguna té newsletter, molt poques.

I rebràs una newsletter cada quinze dies, cada setmana, amb les notícies més importants del sector. Les novetats:

  • Vehicles d’empresa: campanya d’avisos: Hisenda posa el focus als vehicles cedits al personal.
  • Autònoms. Incentius a municipis petits. Els nous autònoms poden aplicar incentius a les seves cotitzacions, els quals augmenten si exerceixen en municipis petits.

Titular, petit resum extret de la mateixa notícia. Res més.

Necessites un traductor que et detalli què signifiquen les paraules tècniques. Que t’expliqui perquè et poden interessar a tu aquestes notícies.

I aquí ve el problema que tenen molts assessors:

“A la educación financiera tradicional probablemente le falta adaptar el lenguaje a cada público, hablar su mismo lenguaje”

Bons exemples comunicatius

Com a gestor, no creus que la teva comunicació amb el client milloraria si et possessis a la seva pell? Si obviessis el vocabulari més tècnic i anessis als beneficis que li aportaran?

Ho pots veure en aquests tres exemples:

  • Com explicar el pla financer amb exemples de la vida diària
  • Un post amb informació curada que posa en context i informa
  • Resum de la convocatòria d’ajudes, amb llenguatge planer per a empresaris

Què hi pots fer tu?

A vegades som massa tècnics quan escrivim a la nostra web, al nostre blog, a les xarxes socials.

Estem tant acostumats a parlar del nostre sector que no pensem en evitar les parauletes que només podem entendre nosaltres.

Fes-ho fàcil a qui et llegeix.

A qui té interès per tu.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.