fbpx

Curació com a servei: L’estratègia per ser constant en la teva comunicació online

CaaS, o Curation as a Service. El primer cop que vaig sentir a parlar-ne va ser a través de Jeremy Brown, en un article publicat al 2014.

I believe, as the amount of content on the web increases, there will inevitably be a need for more human curators. People who are domain experts (or have an obsession with a topic) that can sift through the garbage and collect the gems.

La CaaS inclou la cerca, selecció i presentació de continguts de manera estratègica per satisfer les necessitats específiques de l’audiència. I així les empreses poden mantenir una presència online informada i constant.

Els avantatges de la Curació com a Servei.

No és el primer cop que parlo dels beneficis de la curació de continguts per a les empreses. Te’ls recordo aquí:

  • Una empresa que ofereix informació, no només està promocionant el seu negoci si no que també bé està gestionant la seva reputació, com a coneixedora del sector per on es mou.
  • Fent curació de continguts, l’empresa es relaciona amb el seu sector, ja que llegeix i comparteix notícies de tercers. Aquestes comparticions afavoreixen que sigui vista pels seguidors de les altres marques, i així donar-te a conèixer.
  • Et diferencies de la competència, ja que marques la teva veu. Com he dit abans et dones a conèixer pel que parles. La competència no compartirà el mateix que tu i si ho fa (en casos de posts virals o molt importants) li donarà un enfocament propi.
  • Ajuda a omplir el calendari editorial, sobretot quan no hi ha molt de contingut propi per difondre. Així permet tenir prou informació per publicar cada quant ho reclama la xarxa social sense ser repetitiu.

Com funciona la Curació com a Servei?

La curació de continguts com a servei implica seleccionar, organitzar i compartir contingut rellevant i de qualitat amb una audiència específica. A continuació, es descriuen els passos bàsics de com pot funcionar la curació de continguts com a servei:

  1. Entendre les Necessitats de l’Audiència:
    • Abans de començar, és essencial comprendre les necessitats, interessos i preferències de l’audiència objectiu. Això ajuda a personalitzar la curació de continguts per assegurar-se que sigui rellevant i interessant per a ells.
  2. Definir Temàtiques i Àrees d’Interès:
    • Establir les temàtiques clau i àrees d’interès que seran el focus de la curació de continguts. Això pot incloure temes específics relacionats amb el servei o sector específic.
  3. Recopilació de Font d’Informació:
    • Identificar i seleccionar les fonts d’informació de confiança, com ara portals de notícies, blogs influents, informes sectorials i altres recursos que proporcionin contingut de qualitat.
  4. Monitoratge Continu de Novetats:
    • Establir un sistema de monitoratge continu de novetats per mantenir-se al dia de les últimes tendències, notícies i desenvolupaments en les àrees d’interès. Això pot implicar l’ús d’eines de monitoratge en línia o altres recursos automatitzats.
  5. Selecció i Filtratge del Contingut:
    • Triar el contingut més rellevant i interessant que compleixi amb les necessitats de l’audiència. Aquesta etapa implica una avaluació crítica per assegurar-se que només es comparteix el millor contingut.
  6. Adaptació i Personalització:
    • Adaptar el contingut seleccionat per ajustar-se a la tonalitat i estil de comunicació propi de la marca o persona que ofereix el servei. Personalitzar el contingut per fer-lo més atractiu i rellevant per a l’audiència.
  7. Distribució a través de Newsletters o Xarxes Socials:
    • Distribuir el contingut seleccionat a través de newsletters curades o publicacions en xarxes socials. Assegurar-se que la informació es presenta d’una manera atractiva i amb el format adequat per a cada plataforma.
  8. Optimització Contínua:
    • Mantenir un procés d’optimització contínua, incloent-hi l’exploració de noves fonts d’informació, l’ajust de temàtiques i la millora de la personalització basada en la retroalimentació rebuda.

Aquest procés ajuda a mantenir als seguidors ben informats i connectats amb la marca o persona que ofereix el servei de curació de continguts.

Quin tipus de contingut curat serveix segons l’empresa?

Hi ha molts tipus de continguts que es poden curar i cada empresa tindrà les seves necessitats comunicatives. Per donar-te algunes pistes, et poso l’exemple de diferents sectors.

Empreses de tecnologia: Es pot fer una curació de continguts centrada en les últimes innovacions tecnològiques, informes de tendències, i anàlisis sectorials.

Empreses de salut i benestar: Es poden oferir consells de benestar, pràctiques de vida saludable i informació sobre malalties específiques.

Empreses de retail: La curació de continguts es pot basar en les últimes tendències en el comerç majorista o el comerç de proximitat, casos d’èxit de marques o comerços. És el cas de la Sofia Mateo

Empreses de restauració: Selecció de continguts curats basats en receptes, tendències culinàries i entrevistes a xefs reconeguts o que destacaran en un futur pròxim.

Empreses d’entreteniment i culturals: Es pot incloure curació de continguts que se centri en l’àrea específica de l’entreteniment, amb notícies exclusives, entrevistes amb celebritats i ressenyes d’última hora.

Empreses de desenvolupament sostenible: Proporciona informació sobre pràctiques sostenibles específiques per a l’empresa, informes mediambientals personalitzats i iniciatives sostenibles rellevants.

A quins reptes s’enfronta la CaaS?

L’ús de serveis externs de curació de continguts pot ser beneficiós, però també hi ha reptes i limitacions que cal tenir en compte.

Falta de personalització: El contingut curat per a una persona externa a l’organització o empresa pot fer que no tingui el to i l’estil de comunicació de la resta de contingut. És un risc que existeix també amb l’automatització o l’ús de la IA per fer curació de continguts.

La millor manera d’enfrontar-se a aquest possible risc és mantenir una bona comunicació entre proveïdor i client.

Possible manca d’originalitat: Contingut massa compartit per a diferents marques? Si et mous en un sector majoritari, on apareixen notícies importants o “virals”, segurament el contingut serà compartit per altres marques. Què el farà diferent? La visió que li doni el curador de continguts, afegint una part de creació pròpia i una perspectiva nova.

Fiabilitat de les fonts d’informació: El servei de CaaS t’ha de donar confiança amb els continguts curats que ofereix. Les fonts han de ser fiables i de confiança i que actualitza les fonts regularment i les ajusta segons la retroalimentació dels seguidors.

Integració amb els objectius de comunicació i de màrqueting: El servei de curació de continguts no pot anar a part de la resta de comunicació de l’empresa.

En conclusió, la Curació com a Servei (CaaS) ofereix una solució estratègica per a les empreses que busquen mantenir una presència online informada i constant a mesura que la quantitat de contingut a la web augmenta. A través de la cerca, selecció i presentació estratègica de continguts, les empreses poden destacar en el seu sector i construir una reputació com a coneixedores del mateix.

Si t’interessa un servei de curació de continguts, contacta’m.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.