La setmana passada us presentava la curació de continguts, i durant aquest mes us aniré compartint entrevistes amb dones que apliquen la curació de continguts en el seu dia a dia, a l’empresa, com a marca personal, per a clients… Són persones que no tenen una gran infraestructura comunicativa darrera, o una gran empresa, i que ens ensenyen que fins i tot pels més petits és possible.
Em dic Vinyet Duran i treballo en el departament de comunicació d’una empresa pública. Paral·lelament, i des de ja fa 5 anys que tinc un blog personal, Small and nice, on escric sobre maternitat, lifestyle, DIY, etc. On faig la curació de continguts és a les xarxes socials del blog, Facebook i Twitter bàsicament.
– Com vas començar amb la curació de continguts?
Doncs des de que vaig entrar al món de les xarxes socials (ja fa uns 9 anys), primer a nivell personal i després amb el perfil del meu blog, així com perfils i blogs d’altres empreses per les que he treballat. Sempre m’ha apassionat aquest món, i trobo molt interessant compartir informació de qualitat i d’interès amb els meus seguidors. Però una informació filtrada i analitzada, no distribuïda de manera directa, perquè el que es vol és aportar contingut de valor per la teva comunitat.
– Què ha aportat a la teva empresa, marca, fer curació de contingut?
Si introduïm la curació de continguts a la nostra estratègia de social media, de seguida notarem els avantatges, sobretot notorietat i millora de la imatge de marca. Per què? Doncs perquè els usuaris quan naveguem per webs, blogs, xarxes socials, trobem moltíssima informació, però no tenim temps per digerir-la ni per seleccionar quina és “la bona”. Si resulta que trobem una marca de referència en un tema/sector que aporta un contingut filtrar i de qualitat, ho valorarem i passarà a ser la nostra marca “preferida”, augmentarà la predisposició a interactuar amb ella (és engagement), més probabilitat de vendes, etc.. Per altra banda, als usuaris no els agraden els perfils d’empresa que són egocèntrics i només saben parlar d’ells mateixos, així que amb la curació de continguts introduïm varietat a les nostres xarxes socials.
– Has vist beneficis de publicar continguts curats?
Sí, però has de conèixer molt bé el teu públic, per oferir-li allò que li agrada… si ho fas bé, augmenta moltíssim la interacció, els comentaris, les comparticions, etc. Els usuaris a xarxes són molt agraïts, i aviat et posicionen com a “expert”.
– Fas, a la teva empresa, una barreja entre contingut curat i contingut propi. Com decidiu quin % oferir de cada tipus de contingut?
Doncs si et sóc sincera no calculo el %. Però crec que inconscientment seria un 75% pròpia per un 25% curat. No sé si és el correcte, però sempre procuro que el propi sigui el majoritari, encara que el % oscil·li.
– Creus que a les empreses petites, als nous emprenedors, els beneficia fer curació de continguts per destacar entre la majora?
Com he dit abans, sí que pot beneficiar, però cal fer-ho bé. Tothom comparteix continguts de tercers, però si vols destacar has d’intentar tractar-los d’una manera que aporti personalitat pròpia, has de ser el primer (si comparteixes un anunci viralitzat de fa dies ja perd tota “la gràcia”), i sobretot, el que comparteixis ha d’estar alineat amb els teus objectius estratègics, ha de ser interessant pel teu públic, ho has de llegir atentament i assegurar-te de que és veraç.
– Quan parlo de curació de continguts amb gent que no n’està fent, el primer que em diuen és “perquè hem de publicar continguts de tercers, quin benefici en traiem?”. Què els hi contestaries?
Que publicar continguts de tercers et posiciona com a expert, i t’obliga a estar permanentment en contacte amb el més novedós del teu sector. Que compartir d’altres, és més ràpid i fàcil que crear contingut propi. I també els hi diria que, si a més de compartir afegim una opinió amb valor, combinem contingut propi i aliè de manera senzilla.
– Alguna recomanació per a les persones que s’estiguin plantejar introduir la curació de continguts en la seva comunicació del dia a dia?
Que ho provin, mica en mica, i vagin veient la reacció dels usuaris. Que no tinguin por a mostrar la seva personalitat, perquè el públic prefereix les marques amb valors clars, per això està bé que a part de compartir un enllaç, escriguin un comentari al respecte, per exemple. Com deia al principi, no es tracta de apretar el “compartir” sense més ni més, sinó de tractar el contingut amb “carinyo”, perquè això la gent ho nota.
Si vols aprendre com pots aplicar la curació de continguts a la teva comunicació, s’obren les inscripcions al curs Content Curation: com oferir contingut de qualitat i convertir-te en un referent que començarà a l’abril.
Un plaer Roser! Gràcies per voler comptar amb mi ? Una abraçada!
A tu Vinyet. Molt interessant el que ens expliques, en parlarem més 😉