fbpx

Com pots planificar el calendari editorial

Diuen de mi que sóc una persona molt organitzada i planificada. No ho negaré, m’agrada planificar amb cert temps, tot i que deixo lloc a la improvització (i que n’hem après sobre la improvització durant el 2020).

calendari-editorial

Hi ha un cop a l’any que em plantejo molt seriosament planificar el calendari editorial. És al desembre, quan tothom està fent balanços anuals i resums jo ja tinc al cap el nou any. Hi dedico tres dies. A tancar temes, a fer balanç i a pensar en el nou any.

Però tota aquesta planificació si no van seguida d’una bona comunicació no serveix de molt. Perquè pots planificar molt bé una sèries de vendes, d’uns objectius, que si no fas res per comunicar-ho aquests objectius no arribaran.

Per això estructuro la meva comunicació en trimestres

És la segona part de la meva planificació anual. I més que anual, la divideixo en 4. Perquè sí que al desembre creo l’esquelet principal, però trimestralment la reviso i l’amplio.

Aquesta planificació trimestral m’ocupa 5 dies. 5 punts que separo en dies.

5 punts per planificar el teu contingut

  1. Pensa en els objectius anuals: Per fer-ho, contesta aquestes preguntes:
  2. Fes un balanç de l’any que hem deixat
    • Com descriuries el 2020 en una paraula?
    • Quin va ser el teu guany principal?
    • Què vols fer més aquest 2021 en temes de feina?
    • I què vols fer menys?
    • Quins són els teus objectius principals pel proper any?
  3. Organitza els objectius per mesos: Series capaç de repartir els objectius que t’has marcat en els dotze mesos de l’any?
  4. Pensa en contingut que pots publicar. Deixa apartat els objectius un moment i fes una pluja d’idees. Escriu possibles títols o frases que et serveixin per desenvolupar una idea. Alguna cosa que vols explicar del teu negoci. Escriu-ne 52 com a molt. 52 idees serien per un post al blog setmanal durant un any.
  5. Quadra objectius amb continguts: Aquestes idees, 52 o 24 o 12, reparteix-les en els diferents mesos del calendari, segons si encaixen amb els objectius que vols aconseguir aquest 2021.
  6. Dels posts, crea contingut per a xarxes socials: Cada post del blog pot derivar a 3 o 5 publicacions a xarxes socials, a una notícia relacionada, a un podcast, un vídeo o agrupant els posts, un ebook.

Seguint aquests pasos tindràs l’esquelet de la teva comunicació per un any i podràs centrar-te, cada tres mesos, a escriure i preparar tot el contingut que necessites per comunicar i donar visibilitat a la teva marca.

Perquè sí, darrera encara queda una part de feina, que és posar-se a escriure. Però tingues en compte que les idees i l’escriptura és més fàcil si saps què vols explicar.

Veus quant de contingut pots crear en poca estona?

I si tens un calendari editorial a mà, planificar aquest contingut i seguir una bona estratègia per ser constant és més senzill del que pots pensar.

Si vols treballar aquests punts amb més detall ho pots fer a través de Planifica el teu contingut, on crearàs el teu calendari editorial pels propers mesos i avançaràs amb pas ferm cap a una nova manera de comunicar.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies