fbpx

XI Congrés Internacional Marketeros Nocturnos

El passat dissabte vaig participar al XI Congrés de Marketeros Nocturnos. La primera vegada que vaig sentir a parlar d’ells va ser amb una companya marketera. M’explicava que un grup de twitejadors quedaven cada dia per obrir un debat a aquesta xarxa social, a la nit, una hora.

Si hi penso, si tinc el mòbil a la mà, miro les converses que generen. Alguns dies amb més interès, altres amb menys. Crec que mai he respost cap tweet.

La persona que me’n va parlar és la Marcia Rodríguez, una de les co-organitzadores del congrés que es va fer el passat dissabte. Que fos ella la organitzadors i que fos a Mataró van ser les dues raons principals per anar-hi.

Sí, em costa participar a xerrades del meu propi sector. No sóc especial fan dels congressos de marketing, tinc la sensació que anem a dir que macos som tots. Deu passar amb tots els congressos on la temàtica és la nostra pròpia. Però sempre hi aprens alguna cosa, per petita que sigui.

Els insights són una veritat dolorosa, que ens ajuda a canviar de comportament

El primer ponent va ser Carlos Dulanto, que ens va parlar dels Insights. I què són els Insights? És allò que ens permet trobar la solució a un problema. Per posar un exemple utilitzant l’explicació d’un anunci que va presentar Dulantos: El que et fa més por de morir és que no et recordin en el futur. L’insight és “no et recordaran”.

Foto de Carmen Ros

Davant aquest insight, com comunicaràs?

Recerca, investigació i ús dels sentiments (que són a llarg termini) versus les emocions (que són a curt termini). Aquestes són les claus per aconseguir trobar els insights. I a tenir en compte quan investiguem: Metes, records i expectatives.

No venem a les xarxes socials. Venem amb les xarxes socials.

Després va pujar a l’escenari la Sonia Duro Limia, tenia moltes ganes de veure’la en acció. Em va agradar molt la seva ponència. Aprofitant l’estudi publicat recentment de Hootsuite va parlar sobre si les xarxes socials serveixen per vendre. Social Selling. Model de vendes basat en l´ús de les xarxes socials per generar credibilitat i crear vincles emocionals. No vendre directament.

Parlaré en breu de l’estudi de Hootsuite, interessant. Sobretot per reflexionar a aquells que pensen que no cal ser a les xarxes socials. I pels que pensen que les xarxes socials venen hem de pensar que les xarxes socials ajuden a la venta perquè qui fa la venta finalment és el comercial.

El problema és que el mite es viralitza.

Martin Diez ens va fer riure i alhora ens va fer reflexionar. I crec que va ser una de les ponències que més em va agradar perquè posava els punts sobre les i. Heu sentit a parlat del neuromarketing? Existeix realment? D’això va parlar Diez. Amb neurociència desmuntava mites i explicava allò que no tots diem però coneixem: hi ha molts gurús en aquest món.

Foto de Dolors Guillén
Foto de Judith Vives

Tots els negocis han d’estar a Google My Business

Busquem diferenciar-nos de la competència i moltes vegades oblidem diferenciar-nos localment. En això ens ajuda Google My Business i moltes vegades és la gran oblidada. Jo mateixa m’he posat deures.

Gràcies a Dolors Guillén, que ens va fer una masterclass sobre Google My Business, amb tot detall i descobrint coses que jo desconeixia. Ens agradi o no Google mana, molt. I ens interessa tenir-lo a favor.

El Marketing busca estimular la venta

Després del cafè hi va haver més ponències. Només vaig poder-me quedar a la primera, la de Massimiliano Brigida.

Foto de Dolors Guillén

Brigida va explicar el marketing convergent, que es dirigeix a un sol punt. La seva estratègia de marketing es basa en mòbil, xarxes socials i intel·ligència artificial.

No parlaré de la resta de ponències, podeu saber què van dir via Twitter. No em vaig poder quedar. El que vaig viure, jo que com deia al principi sóc una mica anti congressos de marketing, va ser ganes d’ensenyar per part dels ponents, de trencar mites i de demostrar que les xarxes socials, el marketing, el que vol és ajudar-nos a vendre.

Com amb altres ponències de les que vaig sentir dissabte em quedo amb:

Marketing és tot: podem dir-ne inbound, convergent, social… Però busca el mateix: estimular la venta. El que finalment vendrà serà la qualitat/preu/característiques del producte.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies