Quan al passat workshop explicava com ho faig per crear contingut vaig mostrar el meu calendari editorial de les xarxes socials. Encara no havia treballat en el blog tot i que tenia forces idees del que volia publicar.
En el calendari editorial tenia ja marcats els dies que parlaria del blog o del podcast, que al ser de temàtica actual no es pot programar amb molt de temps. Però els seus espais ja estaven preparats.
Tota la resta de contingut dels propers 1-2 mesos estaven escrits.
I això em dona una calma mental clau per poder treballar.
Vaig esperar a les vacances de Nadal per poder fer la segona part: el blog.
Pensant en fer el teu calendari editorial? Aprofita Planifica el teu contingut
Podríem dir que com a bona aquari que sóc tot el dia vaig en busca d’idees.
Encara que no t’ho sembli, idees se’n poden trobar a tot arreu. Només cal estar atenta.
Estic subscrita a moltes newsletters (de tot tipus) i encara que sigui una frase o un comentari, una història que explica o cada quan envia el correu, em dóna alguna idea.
A mesura que en els tallers em fan preguntes, els comentaris dels clients i idees que vaig trobant a les newsletters o a Pinterest, faig fent una llista de possibles temes per parlar.
Una altra possibilitat és fer una pluja d’idees. Jo agafo una llibreta i un boli i deixo anar idees, encara que no tinguin sentit en un principi.
També ho faig després d’una reunió amb un client. En aquell moment tinc idees clares sobre què pot explicar i necessito escriure’les.
Si, com en el meu blog, tinc diverses categories, aquestes idees les ordeno per cada categoria. I els hi poso un títol provisional.
Escriure cada dia
Cada dia dedico una estona a escriure. Escriure sobre temes personals (una mena de diari), sobre temes de feina, utilitzo plantilles d’escriptura creativa… tot per mantenir la forma a l’hora d’escriure. A vegades amb 10 minuts n’hi ha prou.
I una estona d’aquestes ha estat per escriure els posts, com el que estàs llegint ara, que aniré publicant les properes setmanes.
De post pel blog a post per xarxes socials
He comentat abans que al calendari editorial ja tinc els posts pels propers dies però tot i així deixo espais per promocionar el blog.
I com ho faig?
De cada post del blog n’extrec la idea principal i la resumeixo de tres maneres diferents.
També extrec algunes frases.
I reedito aquestes frases per a cada xarxa social on vull promocionar el blog: a Twitter, a Linkedn, ent un stories a Instagram…
En una setmana puc tenir escrits entre dos i tres posts per a mes. Contant que n’escric 4 mensuals. No està malament.
Hi dedico una estona, solament a escriure, i quan és pel blog m’hi dedico més estona. Però sobretot intercalo escrits sobre feina i sobre altres temes.
Si vols saber com fer un calendari editorial, el curs Planifica el teu contingut t’ajuda a treure idees pel blog i per les xarxes socials.