fbpx

Copy i redactor, no són el mateix tot i que facin coses semblants

Fa un temps, a través d’IGTV, Copymami exposava que no se sentia còmode amb com es definia la seva feina. Copy. Copywiter.

La reflexió que feia era la mateixa que jo m’he fet moltes vegades, però sense definir-me mai com a copy. No m’agrada la paraula. Prefereixo presentar-me com a creadora de continguts (tot i que moltes vegades em responen “ah, ets copy”).

Quina diferència hi ha entre copy i redactora de continguts?

El copywriting és una manera d’escriure persuasiva, enfocada principalment a la venta. El que busca el text que escriu un copy és que el lector passi a l’acció. Que compri, que faci una acció.

El copy es pot considerar una tècnica de markèting i està enfocat en les ventes i eel màrqueting més clàssic.

La redacció de continguts en canvi s’enfoca a escriure per fidelitzar, per donar a conèixer. Un redactor de contingut escriu, no solament per webs, blogs o xarxes socials sinó que també pot escriure informes, documents d’oficina…

Els textos d’una redacció de continguts vol que recordis la marca, que quan ho necessitis vagis a buscar aquella marca. No que compris impulsivament.

Per redactar no solament es necessita saber escriure. Sinó que es necessita saber escriure bé. Seguir una sèrie de regles bàsiques sobre escriure. Llegir, llegir molt. Conèixer les normes estilístiques.

Però també es necessita saber de SEO, de conèixer el client, de saber què i quan publicar (sigui a xarxes o sigui al blog). Perquè també escrivim per un lector. Un lector que vol saber coses, que vol conèixer i que els tempos també importen.

En algun lloc he llegit que un redactor escriu. I un copy estudia el lector, investiga, prova productes o serveis per poder vendre després. No és cert. Segur que un copy fa aquesta feina però un redactor també.

Jo investigo qui és el client ideal del meu client, què busca i sobre què vol llegir. I investigo com enamorar-lo. Com informar-lo. No sóc experta en un tema concret, és cert, però sé buscar informació i llegir molt, saber preguntar als experts, per poder escriure amb prou coneixement.

No, un copy i una redactora no és el mateix. I no vull que sigui el mateix. Jo vull que recordin el meu client per com el va informar, per com el va fer somriure o sentir quan es va posar a la seva pell.

Què en penses d’aquest debat?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies