fbpx

Per què crec que tots podem ser curadors de continguts?

Marketenià, desenvolupador de software, advocat o arquitecte. Son els càrrecs que tenen alguns dels curadors de continguts que segueixo.

No es defineixen com a curadors de continguts tot i fer-ne. Però, ho són?

Sí, ho són. Ho són quan utilitzen tècniques de curació de continguts per crear marca, reputació i donar-se a conèixer. Tècniques com el resum (post al blog) o la citació (post al blog).

L’Alex Llull va fer el salt amb aquest tweet. Ha creat marca i està apunt de llençar un curs, que ell mateix explica en el seu tweet fixat, gràcies al que ell anomena “robar tècniques”. Crea fils a Twitter explicant es tècniques de diferents creadors per aconseguir triomfar en aquesta xarxa social.

Quan l’Alex va començar amb els fils de contingut curat el que pretenia era, imagino, saber què feien els twittaires d’èxit i com ho podia aprofitar ell per ser-ho. I els seus aprenentatges els publicava. Buscava una feina en el seu camp, el social media, i un any més tard s’ha creat una marca personal. No està gens malament.

Però, quan formes part d’una empresa i no ets community manager o content creator, com ho fas?

Reisopack és una empresa dedicada a la fabricació de màquines flexadores per a palets. El seu cap de marketing, en Pere Vilaró, utilitza la curació de contingut per crear reputació de marca. Parla de flexadores, automatització i indústria 4.0 donant a conèixer altres maquinàries, empreses que utilitzen aquest tipus de maquinària, etc.

Fixem-nos amb en Dani Sánchez-Crespo, dissenyador de videojocs. Porta fets molts fils a Twitter de diferents continguts, des de jocs i experiències en gamificació (molt recomanable el de Port Aventura) com sobre el covid. Fa poc va publicar una reflexió on podia llegir-se:

Els seus tweets no són només informatius i reflexions pròpies, molts d’ells són fils amb informació curada. Què li reporta? Reconeixement. Confiaràs abans amb un creador de videojocs que et recomana jocs per passar l’estona que no pas a una persona sense experiència en la temàtica.

La Cristina López-Antón és advocada. En el seu LinkedIn comparteix notícies sobre el sector jurídic i ho fa fet una petita explicació o resum de la notícia, destacant la part important.

En Jan és la persona que hi ha darrera el compte Efemèrides d’Arquitectura. Explica història de l’arquitectura a través de fils on exposa estils i curiositats sobre arquitectura, amb fotografies, mapes o dibuixos.

Què tenen en comú l’Alex, en Pere, en Dani, la Cristina o en Jan?

Comparteixen el que coneixen. I cap d’ells es defineix com a curador de continguts quan utilitza aquesta tècnica per a comunicar.

I no només això. El que busquen és aportar valor en el seu sector. Crear una marca. El curador el que fa al compartir aquest contingut, aquesta notícia, és afegir-hi un comentari, una valoració o un resum. Amb aquest afegit se li dóna un valor extra la informació aportada, s’amplia la notícia o se la posa en context.

Tal com explica Andrés Pérez Ortega, generar continguts interessants i valiosos perquè si el que expliques no interessa a ningú, passaràs desaparcebut.

Tingues en compte que la curació mal utilitzada pot portar a les fake news. Aquest fil de Dani Sanchez-Crespo ho demostra, tot i que no sigui el que sembla.

T’estàs plantejant introduir la curació de continguts en la teva comunicació o tenir una content curation a l’empresa?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.