fbpx

El curador de continguts, un perfil professional o una especialitat?

Pexels

Arran d’un estudi que estava preparant fa unes setmanes sobre el curador de continguts com a perfil professional em va sorgir el dubte:

Per què tants creadors de newsletters, o redactors de newsletters potser seria millor definició, no deien obertament que feien curació de continguts, quan ho estan fent?

Així que, pensant en algunes de les newsletters que llegeixo, els hi vaig escriure un tweet o enviar per privat. Em vaig fixar directament en aquells que no es consideren curadors de continguts.

Els creadors de newsletters són curadors de continguts?

La resposta majoritària dels creadors de newsletters curades és que utilitzen les eines que ofereix la curació de continguts sense considerar-se a ells mateixos curadors. Es vinculen més a altres perfils com periodistes o creadors. Tot i així accepten que fan curació de continguts en alguns casos.

En l’àmbit digital anglo-americà, el perfil de curador de continguts està més estès i integrat en les marques, que veuen amb naturalitat compartir notícies del sector a la seva comunicació digital. I les newsletters més valorades són, majoritàriament, les que tenen contingut curat.

En canvi, en l’àmbit espanyol aquest perfil encara no es valora com a perfil propi i es camufla sota el perfil de creador de contingut, periodista o de community manager.

Els curadors de continguts, professionals o especialitat?

Però, com deia Jaime Mesa, no es pot considerar periodista perquè “son palabras maores ni tampoco marketero”. Un periodista és un perfil professional i s’accepta com a tal. Un curador de continguts no? És una especialització dins de qualsevol àmbit professional? És una manera de treballar?

Des que vaig formular la pregunta i al veure les respostes he donat voltes sobre aquest tema. Soc molt defensora del curador de continguts com a perfil professional i també que, tots, a la nostra manera fem curació de continguts.

També ho diu en Javier Guallar

Però, oi que tots a la nostra manera fem de community manager per a la nostra feina i quan tenim prou capacitat de delegar busquem algú amb estudis de community manager? Què passa llavors amb el curador de continguts?

És un perfil que segueixo des de fa anys, amb certa enveja, la seva evolució als Estats Units. Allà aquesta figura està molt present en el dia a dia tot i que fa ja algun any, que no és el terme de moda per explicar perfils professionals. Sí, però, que ha augmentat la gent que utilitza tècniques de curació de continguts en el dia a dia de la seva comunicació.

Encara, en pocs casos, es parla a les newsletters americanes sobre qui hi ha darrera la curació de continguts, com tampoc es comenta qui és el community manager que hi ha darrera una marca. Noms que queden amagats, anònims, però que es valoren.

Llavors, la figura del content curation s’ha de considerar perfil professional?

Sí, infinitament sí. Potser però encara ens queda camí per recórrer i el primer pas és verbalitzar que sí, som curadors de continguts tots els que curem continguts.

Ens atrevirem a dir-ho més obertament?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.