fbpx

Les tendències en comunicació que vindran aquest 2020

Crec que durant aquest 2019 s’ha parlat força del màrqueting de continguts i de la importància dels continguts per a comunicar bé una marca.

I sembla que aquest 2020 les tendències marquen que seguirà en alça. El contingut ben fet es veu com una forma positiva d’arribar als lectors, als futurs clients. Contingut útil, no de venda. I un exemple clar el vaig veure fa poc a Twitter quan Diego Arroyo rebel·lava que des que havien canviat les newsletters per oferir més contingut informatiu, més obertures havien tingut dels seus correus

Aquí et porto les tendències més rellevants en el sector de la comunicació

Contingut de valor

Et posava l’exemple al principi de la newsletter de Laagom. El nostre contingut ha de ser de qualitat, millor pocs posts i amb informació que realment sigui interessant que no pas curts i amb poca informació de valor.

Aquest contingut ha de ser més profund, amb una explicació més detallada dels temes tractats, amb dades i enllaços a aquestes dades, amb infografies o imatges que ajudin a la comprensió del que expliquem i amb continguts actualitzats.

Ja no es porta el vendre per vendre i aquest any 2020 continuarà aquesta tendència. Contingut que aporti informació de valor, que respongui els dubtes que tenen els lectors…

Les imatges continuen sent importants

Comunicar a base d’imatges, atraure la lectura a través de les imatges. Amb la creació de gifs propis, ús de xarxes socials com Instagram, Youtube o TikTok seran les més habituals. Però també a Twitter, com l’exemple que et porto

Storytelling en vídeos

Hem parlat de xarxes socials com Youtube, al parlar d’imatges. Però sobretot és el format vídeo que pren forma cada cop més. Storytelling a través de vídeos, com aquest anunci (LINK anunci cremades) o de tutorials, directes, etc. Els stories d’Instagram també estan aconseguint més seguiment i s’estan aprofitant més per realitzar aquests vídeos.

Podcasts

Sí, els podcasts han estat un dels productes de l’any. Igual que ens interessa més el vídeo, escoltar podcast també està augmentant. Davant la falta de temps per llegir tota la informació que rebem habitualment, el podcast és una bona forma de poder estar al dia.

Siguin entrevistes, articles que també hi són al blog, curiositats… el podcast és una bona manera de crear contingut.

 

El consumidor primer

No parlem de nosaltres, parlem dels consumidors. Quan escrivim continguts parlem d’ells, de les seves necessitats i dels beneficis que els hi podem aportar. Resolem els seus problemes. D’aquesta manera els posem al centre i ens fixem en el que realment necessiten. D’aquesta manera veuran que som útils per ells i a la llarga, ens compraran.

Investiga, fes enquestes per saber quines necessitats té el teu lector. Quan els coneguis bé podràs crear contingut pensant en les seves necessitats i crearàs una comunitat al voltant del teu producte o servei.

I per centrar-se més en ell, fes contingut personalitzat per a newsletters per exemple.

Contingut generat per l’usuari

Aprofita els continguts que generen els teus clients per parlar dels teus productes. Els usuaris es fien més de les persones que utilitzen un producte que no pas de l’empresa que ven el producte, així que en canvi d’utilitzar influencers que cobren per anunciar els teus productes, utilitza els continguts que publiquen els teus clients.

Quines tendències tens pensades adoptar per aquest 2020?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
ca