fbpx

Per què necessites un pla de comunicació?

necessites pla comunicacio

Moltes vegades comencem la casa per la teulada. Sí, pot semblar evident que no és possible però moltes vegades ho fem.

I ho fem amb la nostra comunicació. Obrim comptes a les xarxes socials més de moda en aquest moment, comencem a penjar continguts, si tenim un blog hi escrivim… però les raons?

Perquè volem més visibilitat

Perquè volem aconseguir seguidors i a la llarga clients

Sí, està molt bé. Són bones rans per obrir-nos comptes a les xarxes socials. Però ens deixem el més important: els fonaments.

I quin és aquest fonament? És el Pla de Comunicació.

 

És important tenir un Pla de Comunicació?

Sí. Perquè és el nostre mapa, la nostra brúixola. Podem decidir agafar un camí, que mai serà recte, per arribar a un lloc concret. Però si no tenim senyalitzat el lloc ni el camí, el que farem és donar moltes voltes per no arribar enlloc.

En el pla de comunicació tenim definit el qui som, què ens envolta, el nostre objectiu i com hi anirem. Els passos que farem.

I és el primer pas. Definir una estratègia, uns objectius i com volem comunicar. Amb aquest pla escrit, saber què volem dir i on volem fer-ho ens serà molt més senzill.

He parlat altres vegades del pla de comunicació però per tenir una pinzellada del que necessites, t’explico:

  • Qui ets? Per què treballes en això? Quina és la teva història?
  • Com és el teu sector? Qui són i què fa la teva competència?
  • On vols ser visible? A on destinaràs els teus esforços de comunicació i perquè has triat aquestes xarxes i no unes altres. No, la opció les trio totes no és vàlida. Pensa bé quines seran les més útils per tu, perquè t’hi sents còmode i perquè hi ha la gent que vola atraure.
  • Com és la teva veu? Què vols explicar? Què vols fer sentir i aportar als teus lectors? Coneixement, emocions i aventures al límit, luxe? Cada un té una manera de parlar i un tipus de contingut especial…
  • Quin és el teu objectiu principal i els teus secundaris, aquells en que vols arribar en els propers 3-6 mesos. Pensa en objectius realistes, pots somiar gran però a l’hora de definir els teus bjectius d’aquests propers mesos pensa que puguin fer-se realitat en aquest temps.
  • Dels objectius, què faràs per poder-los aconseguir? Detalla el pas per pas.
  • Un calendari: sense dates no h ha estratègia possible.

No cal que sigui un pla molt elaborat, amb tots els detalls possibles, però fem-lo. Ha de ser el teu mapa quan et sentis perdut, quan no sàpigues què vols i com vols comunicar.

Necessites ajuda per fer un pla de comunicació?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies