Cada divendres m’assec i repasso el calendari de les xarxes socials meves i dels meus clients. Em preparo pel que sortirà publicat i miro si hi ha alguna cosa que s’ha de modificar. Sempre hi ha canvis d’última hora.
El dilluns em poso música (sempre la mateixa llista de Spotify) i em dedico a escriure i escriure. Si tinc una estona busco fotos. Sinó ho deixo per quan toca programar.
Un cop al mes programo tots els posts del mes següent. Edito els posts i els programo.
Però és una setmana sencera, uns mesos abans, quan he planificat tot el contingut que apareixerà a les xarxes socials el següent any. Una setmana a la que em dedico en exclusiva a planificar.
Així és com planifico, escric i programo el meu calendari editorial.
Segurament penses que tinc aquest calendari perquè em dedico a la generació de contingut.
Sí, és la meva feina principal.
Però no. No tinc aquest calendari exclusivament per aquesta raó.
Sinó perquè he descobert que tenint aquesta manera de treballar sóc molt més productiva, no dono voltes sobre què publicar cada vegada que veig que em toca publicar i sincerament crec que planificant la vida es veu millor.
Com preparo els posts del blog?
El contingut del blog el preparo trimestralment. Cada tres mesos m’assec amb el calendari editorial i em poso a escriure. Escric els títols, orientatius, del blog.
Després desenvolupo els articles perquè vagin sortint cada quinze dies, setmanalment. Perquè alguns passen a formar part de la newsletter, altres al blog.
I a les xarxes socials?
I cada mes escric el contingut per a les xarxes socials. Excepte quan és contingut, en el cas de les quotes per exemple, que no caduca, que el deixo fet trimestralment.
O també en el cas de contingut d’actualitat, que el deixo reservat per dedicar-li una estona setmanalment, moltes vegades aprofitant que estic editant A Magazine.
I sí, deixo espai a la improvització. Sempre hi ha el moment d’haver de fer canvis a última hora perquè l’actualitat així ho demana.
Els 5 passos per planificar calendaris editorials
Aquesta planificació la preparo seguint 5 passos. Des de l’elecció dels objectius de venda a la tria de títols pels posts. Passant per l’organització de les temàtiques segons objectius.
Si vols descobrir aquest mètode de 5 passos tens Planifica el teu contingut. Una guia que t’acompanya pas per pas per tenir el teu calendari editorial anual, trimestral o mensual. Tu tries com et vols adaptar.
I si ja tens el calendari fet però et falta seure a escriure o busques més inspiració, et convido a venir a El Club del Contingut