Si sempre parles de la teva marca perdràs lectors. Aquesta és la meva premissa quan escric newsletters.
Els nostres lectors no volen saber contínuament de la teva marca. Volen que els hi ofereixis informació, contingut que els eduqui, entretingui o els hi ofereixi coneixement.
I això és la curació de continguts.
I la pots utilitzar en newsletters.
Hi ha diferents tipus de newsletters curades.
Tipus de newsletters curades
Triar quin tipus de newsletter curada enviaràs als teus subscriptors depèn de moltes casuístiques: què vols aconseguir amb la newsletter, la teva audiència, la teva capacitat de buscar i compartir informació…
Newsletters curades del blog
Tots els que comencen amb la newsletter tria aquest format: recordatoris dels posts del blog. Són les newsletters més fàcils d’escriure i les habituals, que surten al mateix moment que una publicació nova al blog (o si es publica més d’una vegada a la setmana, amb una newsletter recordatori el cap de setmana). Es fa una explicació o resum de l’article que s’ha publicat a la web i s’anima a llegir-lo. Encara que sigui contingut propi, sí, és curació de continguts.
Newsletters d’ecommerce
Les newsletters habituals per a comerços i ecommerces. Serveixen per promoure els productes de la web i alhora les notícies i novetats de la botiga. Algunes vegades van acompanyades de descomptes, rebaixes especials, etc.
Un punt a favor, per millorar aquestes newsletters, per mi, és oferir també contingut extra en format d’inspiració. Amb les novetats de la botiga es poden compartir novetats del sector, tendències, etc.
Newsletters de reactivació
Podrien semblar newsletters no curades però ben treballades ho són. Són les newsletters que serveixen per activar, per exemple, a clients que s’han quedat a mitges al comprar a la web o que fa temps que no llegeixen les newsletters. Com es pot utilitzar la curació amb aquests lectors? Si no han arribat a comprar se li pot recordar el que havien estat mirant i oferint inspiració. Per exemple, si es tracta d’una peça de roba es pot oferir inspiració en format outfits diferents. O en el cas de fer temps que no ens visiten, es pot recordar les últimes noticies o posts del blog que hem publicat
Sembla que em contradigui amb el que he dit al principi. Però si ho fas bé, si comparteixes continguts de la teva web amb altra informació de valor, els lectors ho agrairan.
Notícies internes
Per a grans empreses, les newsletters de notícies internes són una manera de poder comunicar a tot l’equip les novetats del sector on treballen. Des de posts al blog, notes de premsa o tendències del sector, amb la idea que tota la companyia estigui informada.
Newsletters personals curades
Sincerament són les que més m’agraden. Són newsletters escrites per un expert, com a marca personal moltes vegades. Algunes vegades escriuen en nom de l’empresa per la qual treballen (com a cap de comunicació, fundador o expert en una àrea concreta). Altres en nom propi, sense nombrar l’empresa per la qual treballen.
Els editors d’aquestes newsletters coneixen bé el que volen els seus seguidors alhora que, al tenir un gran coneixement del seu sector, fan que obtinguin un gran reconeixement.
Fes una barreja de tipus de newsletters
I spend 10 to 15 hours every week to find the best content to share with you.
John Bardos
No, no és fàcil escriure una newsletter amb contingut curat. Però tampoc és impossible. Si comences a poc a poc, amb resums del blog aniràs agafant l’hàbit i t’atreviràs, més endavant, a fer newsletters curades més sofisticades.