fbpx

D’on treure idees per a un post al blog o a les xarxes socials

Arriba setembre. Amb ell arriben totes les noves idees i hàbits que hem estat pensant a l’estiu que recuperaríem. No, no podem deixar passar un altre any sense haver-nos posat les piles. Sigui en anar al gimnàs, en començar anglès o en escriure al nostre blog.

Així que arriba el setembre i ens adonem que hem tingut idees pel nostre blog. Però just per sobreviure les dues primeres setmanes de setembre. I després, de nou, sense contingut per publicar.

En aquest post d’avui t’explicaré d’on trec idees per publicar contingut tant per mi com pels meus clients. I no solament contingut pel blog sinó que també em serveix per les xarxes socials.

D’on treure idees per a un post

El primer punt és fer una pluja d’idees. Agafo paper i llibreta i em distrec mirant els últims comentaris a les xarxes socials. M’apunto el que comenten.

Miro també les últimes publicacions que fan el que considero el meu client ideal (per exemple el que publiquen mares recents en el cas d’una de les meves clientes). En elles no només ensenyen el que fan sinó que a vegades deixen anar dubtes i reflexions. Aquestes són ideals per poder crear un post, ja que en aquests dubtes  puc donar la meva versió o fer un post més explicatiu o informatiu.

Utilitzo molt Pinterest. És una eina ideal per generar noves idees, i buscant amb paraula clau, la quantitat d’informació que apareix inspira ràpid.

Apunto més idees a la llibreta.

Quan ja considero que tinc una bona llista de temes per parlar els ordeno segons la temàtica. Si continuem amb el cas de les mares recents, separo segons temes d’alletament, post-part o rutines de nadons, per exemple.

Amb aquest ordre també puc veure si els temes es repeteixen o si necessito un post nou, ja que a vegades entre una idea i l’altre es necessita un entremig informatiu.

Tant al blog com a les xarxes socials tinc un calendari editorial.

I en aquest calendari  hi tinc definides les temàtiques de les que parlaré mes a mes o setmana a setmana (a les xarxes). Així que reordeno de nou les idees de posts que he tingut. Una/dos per a cada mes segons la temàtica que toca. I així vaig omplint el calendari solament amb el títol provisional del post que escriuré.

Començo pel blog, sempre. I moltes vegades el que parlaré a les xarxes dependrà del post concret del blog. Però si ja veig que una idea, una reflexió, serà més curta i no arribarà per poder escriure un post, decideixo que aquella idea passarà a ser un post de xarxa.

També, en aquest moment és quan decideixo si el post serà informatiu, reflexiu, de venta o fins i to si serà una llista, un “how-to” o una infografia. Si fes vídeos o podcasts, també tindria en compte aquesta opció.

I amb tot ordenat, començo a escriure

Començar a escriure quan ja tens una idea sobre què escriuràs és molt més fàcil. Davant el full en blanc, tenir una pista com el títol provisional del post que vols escriure ja et fa focalitzar-te i posar-te a escriure.  Com he parlat altres vegades, escriure també necessita d’un procés, però el primer peu per poder crear continguts ja el tinc fet.

I adéu al: i el mes que ve què publico?

 

Si no saps d’on treure idees per publicar al teu blog, parlem-ne. Explica’m qui ets i què fas a través de la meva consultoria online i extraiem noves idees de posts.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.