fbpx

Curació de continguts per a blogs

Escriure contingut per a publicar diàriament a les nostres xarxes socials no és fàcil. SI ets de les que publica diàriament segur que has tingut moments de pensar: I ara què dic per no repetir-me?

La content curation ens ajuda a omplir el calendari editorial

Com vaig explicar amb l’exemple de la doula MdeMama, que va aprofitar un estiu per donar a conèixer blogs de maternitat i paternitat. Ho va fer amb dos articles al seu propi blog i amb una sèrie de publicacions a Instagram.

La content curation és el procés de buscar, filtrar i oferir contingut normalment de tercers als nostres lectors/seguidors.

La raó per oferir contingut curat és una principalment: oferir informació que no és nostra i considerem interessant.

Però hi ha altres raons:

  1. estalviem temps al no haver de crear contingut propi
  2. mostrem coneixement del nostre sector
  3. ens creem una bona reputació
  4. tractem i ens donem a conèixer entre els creadors del contingut que oferim

Exemples de posts a blog

El contingut que oferim no només l’oferim a través de les xarxes sinó que també ho podem fer a través del blog, com per exemple:

Exemple de blog amb contingut curat

Aquest post no solament presenta 12 TedTalks sinó que també explica el perquè es consideren interessants. Explica perquè s’han de veure, posant-nos en context de com l’autora es va sentir quan els escoltava o com la van afectar. A més hi afegeix una frase destacada extreta del TedTalk. Doble curació.

Exemple de blog amb curació de continguts

Utilitzen entrevistes, TedTalks o llibres per explicar en poques línies les rutines de 17 dones importants. És contingut curat de diferents fonts però que totes parlen del mateix: rutines nocturnes, d’abans d’anar a dormir.

I a més ho complementen amb un enllaç directe per comprar els productes dels que parlen les 17 dones que serveixen d’exemple.

Aquests posts a més a més es poden dividir en diferent píndoles per a xarxes socials, oferint prou contingut per a diversos dies.

Però com s’aconsegueix fer un post curat?

Mirant els exemples d’abans, trobar els 12 TedTalks més interessants o llegir sobre rituals nocturns no és fer una cerca a Google. Demana temps. Temps per recopilar informació. Per extreure allò que ens interessa. Però com amb tot, aquest temps pot ser menor si tenim una bona metodologia per recopilar informació. Metodologia que t’explico al meu curs sobre Content curation.

Perquè no, en una tarda no trobaràs tota la informació per escriure un post curat.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies