fbpx

Com preparar una bona campanya de Nadal

Estem al novembre i qui més qui menys ja veu el Nadal aprop. I qui diu Nadal, diu Campanya de Nadal.

Per a molts negocis, el Nadal és un moment fort de vendes. I no es pot deixar perdre la oportunitat. A partir de l’1 de novembre amb Halloween o la Castanyera, fins als Reis, passant pel Black Friday, Cyber Monday, el Tió i qualsevol altra festivitat serveix per excusa per vendre. Perquè aquest últim trimestre de l’any és el més important a nivell vendes.

nadal a quatre mans

Potser tens tota la teva campanya nadalenca (i si no la tens, encara hi ets a temps) preparada. Fes un checklist i un pla de comunicació especial per a la campanya de Nadal. T’ajudarà a deixar-ho tot apunt i no perdre vendes pel camí.

Durant el desembre t’has de centrar en l’atenció al client, als dubtes que els compradors et faran abans de fer el pas. Les xarxes, excepte quan sigui contestar dubtes, han de ser la teva preocupació menor.

6 passos per crear el teu pla de comunicació per festes

Vas fer campanya de Nadal l’any passat? Com va anar?

Abans de començar a preparar la campanya d’aquest any, fes un repàs de la campanya de l’any passat. Pots utilitzar aquestes preguntes per fer l’anàlisi:

  • Què va funcionar de la campanya de l’any passat?
  • Què no va funcionar?
  • Quan vas començar a fer campanya?
  • Quins canals i xarxes socials et van anar millor?
  • Què repetiràs aquest any?

Quins són els teus objectius durant la campanya?

Aquests objectius habitualment són de vendes. Però també poden ser de branding o de posicionament. Hi ha campanyes que sota un hashtag especial, es focalitzen en la comunitat, com per exemple el #giveofgood de Kikki.k

Els teus productes estrella.

De tot el que pots vendre, què serà el que li donaràs una sortida especial? Què és el que vols vendre durant aquests dies? Pots optar a vendre-ho tot però és recomanable focalitzar-se en tres-cinc productes o categories de productes: agendes anuals, serveis de planificació…

El primer punt que hem de tenir bé és la web: Són moments en que anem amunt i avall mirant totes les ofertes possibles, visitant botigues i fent cues a les compres. Són moments que aprofitem les cues o els viatges en bus per mirar el mòbil i acabar de fer aquella compra pendent.

Assegura’t que des del mòbil el contingut de la teva web es veu correctament.

El blog també és important. Durant tot l’any has estat creant contingut per crear confiança en la marca, fidelitat i donar-te a conèixer. No deixis que ara aquesta fidelitat es perdi.

Els cupons descompte, promocions, etc. han de ser ben visibles al lateral del blog

Escriu el contingut del blog els mesos previs i centra’t en l’atenció al client

Un calendari editorial.

És clau saber quan publicaràs cada post dedicat a la campanya. Quan començaràs? Quan acabaràs? Has de tenir tot el teu calendari preparat amb les diferents promocions i els diferents correus.

Algunes eines que et poden ajudar a crear el teu calendari editorial són aquest curs, Later per programar a Instagram i Pinterest, Hootsuite per Twitter i Facebook (encara que jo acostumo a fer-ho a través de Facebook mateix)

Crea gràfics i fotografies especials.

Pots aprofitar aquesta campanya per crear una imatge acord amb la marca però amb un toc festiu. Crea 3-5 anuncis diferents per a cada producte o servei, perquè els puguis utilitzar durant tota la campanya.

Mostra el teu producte amb bones imatges, que es pugui veure bé en detall.

La majoria de la gent compra segons els comentaris dels amics, de coneguts o de les valoracions d’altres persones. No es basen en els anuncis sinó tenen una recomanació a darrera.

Mostra els comentaris i testimonis de persones que han comprat anteriorment el teu producte

També tingues present els correus que enviaràs durant aquests dies

El correu electrònic aquests dies es convertirà en una segona part del Black Friday. Cada dia rebrem més de dues i tres ofertes. Com ho podem fer perquè el nostre correu s’obri i no s’esborri directament sense arribar a obrir-lo?

Correus no promocionals, amb consells sobre decoració i inspiració i també correus promocionals. No abusis de correus tampoc, busca una bona mesura.

Personalitza els teus correus. Fes suggerències de productes segons les seves compres anteriors.

Si no has pogut monitoritzar les compres anteriors dels teus clients, o si són lectors que encara no han comprat, els correus electrònics han de facilitar que tinguin una bona experiència de compra

Guia el teu lector en la compra amb frases persuasives i que l’ajudin a evitar l’estrès en la compra

A les xarxes socials

Les xarxes socials són importants per mantenir informat al teu lector i alhora aconseguir tràfic cap a la teva web. Però tot i que sigui una època important en la comunicació no és recomanable fer, de cop i volta, el doble de publicacions per assegurar-nos que la nostra proposta arriba.

Mesurar.

I sobretot no t’oblidis de mesurar els resultants de la teva campanya!

Nadal a quatre mans t’ajuda a poder convertir les teves accions de comunicació en una font de venta però alhora de fidelització en moments d’estrès i compres a última hora.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.