fbpx

Trobar informació amb paraules clau

Ets cerveser i vols crear una estratègia de continguts per als teus seguidors. Estàs pensant en escriure una newsletter com aquesta que fa uns dies compartia

La temàtica la tens clara. Cervesa.

El segon pas en una estratègia de content curation és saber d’on treure la informació. Informació que rebrem via newsletters, via agregadors… Aquesta informació la podem trobar perquè són blogs o magazines als que estem subscrits o perquè les seguim a través de paraules clau.

Paraules clau

Les paraules clau són importants per posicionar un post a Google però també per poder fer cerques. És un dels punts a tenir en compte quan es fa una cerca de content curation.

Les paraules clau, o keywords, serveixen quan escrius un post al blog o un text a la web perquè et trobin quan fan una cerca. Tenir un text amb paraules clau és la forma de ser trobat quan es fan cerques a Google, per exemple. Així que, tu com a redactor de posts, et serveixen perquè et trobin però també com a content curator pots utilitzar-les per trobar.

Quan es parla de posar paraules clau als nostres posts es comenta que hem de conèixer el nostre lector i com buscaria ell al informació. Quan ets tu qui fa una cerca has de pensar igual, buscant diferents alternatives a les paraules clau. El post de Fabricando Contenidos a Instagram de fa uns dies fa aquesta reflexió: La millor eina per buscar paraules clau ets tu mateix. Busca també fent cerques de long tail keywords, que son un conjunt de paraules clau i defineixen millor el que busquem.

Sempre serà millor buscar Cerveseries de Mataró que Cerveseries. O cerveseries artesanes de Mataró, botigues de cervesa artesana de Mataró, botigues de cervesa artesana.

Com trobar informació amb paraules clau per una estratègia de curació de continguts

Hi ha diferents eines per buscar paraules clau, i les que et facilitaré són gratuïtes. També t’explicaré altres maneres de trobar paraules clau, que no són eines pròpiament dites però que et poden ajudar.

Google Keyword Planner: Per accedir-hi necessites tenir usuari com si volguessis crear un anunci, però es pot fer sense necessitat de fer l’anunci. Fent una cerca per una paraula clau o vàries, et fa proposta de les paraules clau més utilitzades i segons la rellevància.

trobar informacio paraules clau amb eines de google

Keyword Tool.io: Tot i que la cerca gratuïta no et mostra el volum i la rellevància de les paraules clau sí que t’ofereix una llista de paraules clau relacionades.

trobar informacio paraules clau relacionades amb eines de keyword

Google: El cercador bàsic de Google també serveix per fer cerques de paraules clau i hi ha dues formes de fer-les:

  • La primera és amb l’autocompletar. Quan escrius la paraula de cerca ell et fa una proposta de paraules clau que pots utilitzar per buscar
trobar informacio paraules clau amb google
  • La segona és amb les cerques relacionades:
trobar informacio paraules clau similars amb google

Pinterest també et fa propostes de paraules clau:

trobar informacio paraules clau amb pinterest

I amb les diferents paraules clau que t’ofereixen aquestes eines pots fer una llista que serà la que et servirà per després buscar fonts d’informació a un agregador com Feedly

utilitzar paraules clau a feedly

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies