fbpx

Com aconseguir més seguidors a través de Pinterest?

taulersdesuro

Si seguiu blogs anglesos veureu que només parlen de com aconsegueixen molts seguidors a través de Pinterest. És la xarxa social amb un creixement més elevat.

Però, quines són les tècniques per aconseguir un Pinterest que impacti?

En el post d’avui t’explicaré els punts que has de tenir present per treballar amb aquesta xarxa social.

  • Durant molt de temps he estat utilitzant Pinterest amb un compte personal. El mantinc, perquè les temàtiques de les que postejo i busco informació poc tenen a veure amb la meva feina. Però fa poc vaig fer el salt a Pinterest for Business. Aquest perfil més professional em permet seguir la anàlisis dels pins més populars i promoure pins.
  • Em centro amb els seguidors. Els seguidors que segueixo en aquest perfil corporatiu són persones de l’àmbit de la comunicació online principalment. I crec que únicament. La raó és perquè així els pins que rebo tenen la temàtica que tracto i així és més fàcil repinejar contingut interessant pels meus seguidors.
  • He optimitzat la meva informació de contacte: He posat una imatge professional, la mateixa que faig servir a les altres xarxes socials, a la bio he escrit qui i què, amb una CTA. També he verificat la meva web, per demostrar que és meva per una banda i per l’altra denota professionalitat:

pinterest portada

  • Els taulers es poden ordenar. Poca gent ho sap, però els taulers es poden moure per organitzar-los en el sentit que interessi més. Primer he posat el tauler que tracta sobre el meu negoci, després els taulers amb informació externa, sota una temàtica concreta. Moure els taulers és tan fàcil com mantenir el botó del ratolí clicat sobre un tauler i arrossegar-lo fins al lloc on el volem col·locar.
  • La primera imatge que pinneges a cada tauler nou que crees és la imatge que es veurà per defecte. Així que decideix quina és la imatge que vols que es vegi a cada tauler, la pots crear per fer un estil visual igual. Mira com ho fa Martha Stewart Living: pinterest martha stewart
  • Els títols i les descripcions dels meus taulers utilitzen paraules clau. Les paraules clau i les descripcions m’ajuden a posicionar el contingut que publico, perquè Pinterest funciona com a motor de cerca, utilitzant paraules clau.
  • Als pins, als propis i si puc als curats, hi faig una breu descripció del que hi ha, amb paraules clau també però sense cap #hashtag. Les fotos que pinnejo són verticals, ja que és una eina visual que i dóna protagonisme a les imatges verticals.
  • Quan preparo contingut nou però encara no vull que els meus seguidors en tinguin coneixement els guardo en un tauler secret. Crec que és un dels millors invents de Pinterest, perquè em permet per una banda guardar contingut per donar a conèixer més tard i per altra guardar el que crec que pot ser interessant però encara no he tingut temps de valorar.
  • Pots revisar pins antics i penjar-los de nou, amb actualitzacions (canviar les imatges o els textos). També es poden esborrar els menys populars i penjar-los de nou en un altre moment. Potser en aquell instant van passar per alt o no van ser d’interès però ara sí.
  • Segueixo i publico a grups de Pinterest. Són grups agrupats en una temàtica concreta, serveix per posicionar-se com a expert, trobar altres pins de la temàtica i donar-se a conèixer.
  • Publico tots els meus posts a Pinterest, sota el tauler de rosermante.cat. Per publicar les imatges les personalitzo perquè quedin optimitzades. Com? Amb aquest senzill tutorial

I tu, què fas per tenir un Pinterest que atregui visites?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.