fbpx

Com fer curació de continguts a les xarxes socials, amb exemples

Fa uns dies es va fer a Girona la segona edició de Trafffic, congrés internacional de Màrqueting Digital de Girona. Van ser dos dies de ponències, networking, visites a Girona i alguna que altra festa.

El dijous, el primer dia, es van fer les Open Talks, presentades per l’Eva Olivares, on onze ponents parlaven de copy, xarxes socials, SEO o com destacar amb marques personals. I també de content curation.

Sí, sobre content curation en vaig parlar jo. En vaig voler fer una introducció posant exemples de com fer curació a les xarxes socials, per donar idees als participants de què poden publicar a les seves xarxes.

Com fer curació de continguts a les xarxes socials, amb diferents exemples

Com ja he explicat altres vegades, la content curation és l’acte de buscar, filtrar i classificar la informació existent a internet i oferir-la d’una forma organitzada i amb un valor afegit. Aquesta tasca facilita destriar el gra de la palla i oferir el contingut més rellevant pel lector.

Avantatges de la curació de continguts

  • Et destaca davant la competència
  • Et crea una autoritat
  • Crees credibilitat
  • Connexions amb influencers
  • Et converteix en un caçador de tendències
  • Aconsegueix contingut per publicar
  • Crees comunitat i debat
  • Estalvi en recursos econòmics

Curar contingut a LinkedIN

A LinkedIn pots compartir notícies i tendències del teu sector i afegir-hi la teva experiència o valoració. La Sofia Mateo, consultora i formadora en retail, ho fa amb publicacions que parlen sobre el comerç minorista, les tendències en comerç o casos de bones pràctiques. Després de presentar la notícia en fa una reflexió o pregunta cap als propitaris de comerços per saber si apliquen o coneixen aquestes tendències.

Com que, per la part de consultoria, també li interessen temes sobre gestió de personal, la Sofia també fa publicacions sobre treballadors i equips (i ho vincula al comerç).

Curar contingut a Twitter

Twitter ara mateix no passa pel seu millor moment, però la veritat és que fins ara ha estat la xarxa on és ideal curar contingut. La raó és que va començar com una xarxa on compartir links era quasi el seu objectiu i a poc a poc, amb l’ampliació de caràcters, permetia que els resums o introduccions del contingut dels links fos més fàcil. A més no ha pensalitzat posar-hi links, com sí fan altres xarxes.

Com en altres casos, el contingut compartit pot ser el mateix, però cada curador en destaca alguna característica, frase o moment clau.

Daniel Kahneman era psicòleg, economista i professor guanyador d’un Premi Nobel d’Economia. Va morir fa unes setmanes i Twitter es va omplir de posts on el recordaven. El compte de Twitter, Wisdom Theory, que parla de models mentals i presa de decisions, en va fer un fil on destacava 10 frases de Kahneman, frases que podrien ser diferents segons el curador o els objectius de la curació. A més, pel perfil de Wisdom Theory, li interessa donar a conèixer les reflexions de Daniel Kahneman.

Curar contingut a Instagram

Instagram és la xarxa més difícil on fer curació de continguts. Principalment perquè la curació demana que es comparteixi el link de la font original, i Instagram no ho posa fàcil, el compartir links (ara ho permet, fa un temps no es podia).

Tot i així hi ha maneres creatives de compartir contingut, com ho fa la Biblioteca Pública de Nova York. La biblioteca aprofita les efemèrides per il·lustrar-les amb fotografies històriques que es poden relacionar d’alguna manera o altra amb l’efemèride. A més, expliquen d’on surt la fotografia (que en molts casos és del seu mateix arxiu històric).

Curar contingut a Newsletter

La newsletter, com els blogs, és ideal per fer qualsevol tipus de curació de contnguts (resums, frases, connexió entre diferents continguts…).

Hi ha molts casos de newsletters que fan curació de continguts, però avui em centraré amb Morning Brew, una newsletter diària que porta les notícies més importants perquè estiguis informat en poc temps.

Aquesta newsletter fa, dins mateix de cada edició, diferents tipus de curació. Els primers articles., les notícies principals, són resums llargs amb les principals claus i idees i amb enllaços diferents per consultar.

I també té les notícies breus, on amb una frase posen context a la notícia.

A Trafffic només vaig fer una pinzellada de com fer curació de continguts a diferents xarxes socials amb la idea que els assistents tinguéssin una idea del que pot fer la curació en un calendari per a xarxes socials.

Aplica la curació de continguts a les teves xarxes socials

Si t’ha interessat com fer curació de continguts a les xarxes socials i vols aprendre més sobre com aplicar aquesta estratègia al teu negoci per destacar davant la competència, crear autoritat i connectar amb la teva comunitat, no dubtis en posar-te en contacte amb mi.

Podem explorar com adaptar aquesta tècnica a les teves necessitats específiques i desenvolupar una estratègia de curació de continguts personalitzada.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.