fbpx

Com integrar la curació de contingut a les xarxes socials

Els que em coneixeu sabeu que sóc una mica pesada amb el 80/20. 80% del contingut que publiques a les teves xarxes socials ha de ser informatiu, 20% promocional.

I fa uns dies compartia aquesta visió a l’A Magazine, quan parlava de la marca Saigu Cosmetics, que la Maïder Tomasena entrevistava en el seu podcast.

Una manera de crear contingut informatiu, aquest 80%, és utilitzant contingut curat.

Aquest contingut curat aporta beneficis a curt i a llarg termini. A curt perquè ens ajuda a crear continguts quan estem falts d’idees i a llarg perquè crea marca i dota de confiança als lectors.

Què hem de tenir en compte quan fem curació de contingut?

A través d’exemples de diferents marques t’ensenyo com pots aprofitar continguts de tercers per fer creació de continguts i què has de tenir en compte:

Tenim molt present el calendari editorial i l’estratègia que hem de seguir en les nostres publicacions. Però no ho tenim clar quan curem contingut.

I és bàsic.

És important que el contingut que estem oferint, sigui nostre o sigui d’un tercer, estigui relacionat amb aquest calendari.

Exemple a Via Empresa, que recorden, durant la setmana del 8 de març, que els plans d’igualtat són d’obligat compliment per les empreses mitjanes.

Quan treballis en l’estratègia pensa en com et pots diferenciar de la competència. Quin tipus de continguts ofereixen? Com pots oferir contingut relacionat però amb una veu pròpia? És la diferència el que et farà interessant:

Les guies d’Instagram es van instaurar al novembre de 2020 amb la idea de tenir agrupades uan sèrie de posts relacionats entre ells. La majoria de les marques utilitzen les guies per promocionar els seus serveis o productes, unint els posts que han anat publicant.

Future earth les utilitza per agrupar contingut relacionat en una sola temàtica. Publicacions que no són seves però toquen els temes centrals que parla aquesta marca.

La curació de continguts ha de servir per oferir informació que tu no pots oferir perquè no en tens el coneixement suficient o perquè tot i ser del teu sector, no és un àmbit que toquis directament.

Vela Gestió ho fa amb contingut relacionat especial per la covid-19, com explicar com afecten les mesures extraordinàries al sector on es mouen part dels seus clients (bars i restaurants) o amb publicacions on resumeixen el BOE amb mesures per les empreses davant la crisis.

Automatitzar o no el contingut curat?

Sí, la credibilitat es guanya oferint contingut de valor, interessant pel nostre lector. I això significa que hi hem de dedicar una estona a veure si aquest contingut és realment útil.

La Maria Jose Sola preguntava a Twitter si la feina de content curation es pot automatitzar. Sí, pots una part. Pots fer servir diferents eines per trobar contingut i aquestes eines et permetran publicar-ho automàticament a les teves xarxes socials.

Però no automatitzis el teu toc humà.

Els lectors ho agrairan.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.