fbpx

Com integrar la curació de contingut a les xarxes socials

Els que em coneixeu sabeu que sóc una mica pesada amb el 80/20. 80% del contingut que publiques a les teves xarxes socials ha de ser informatiu, 20% promocional. I és com treballo. Ho recomano a les formacions i ho aplico amb els clients. I el contingut informatiu no és sempre contingut propi. Al contrari, en el meu cas podria dir que més de la meitat del contingut informatiu prové d’altres fonts. Però estic fent propaganda de la competència? No. Clarissimament no. Només estic mostrant les tendències, del que es parla al nostre voltant i de com treballa altra gent. Perquè no vivim en una bombolla. No existim només nosaltres i el nostre negoci. Si no sabem què esta passant al món, com podem adaptar-nos a ell?

Oferir aquest contingut informatiu té un nom i és Content curation

I què hem de tenir en compte quan fem curació de contingut?

  • Tenim molt present el calendari editorial i l’estratègia que hem de seguir en les nostres publicacions. Però no ho tenim clar quan curem contingut. I és bàsic. És important que el contingut que estem oferint, sigui nostre o sigui d’un tercer, estigui relacionat.
  • Quan treballis en l’estratègia pensa en com et pots diferenciar de la competència. Quin tipus de continguts ofereixen? Com pots oferir contingut relacionat però amb una veu pròpia? És la diferència el que et farà interessant.
  • La curació de continguts ha de servir per oferir informació que tu no pots oferir perquè no en tens el coneixement suficient. Per exemple, una empresa que fabrica mobles, però no decora, pot fer curació de continguts sobre decoració de cases, ja que és un servei que ell no ofereix però que aporta valor als seus productes.
  • Quan vaig començar en aquest món era seguidora (encara ho sóc ara, però ha canviat per bé, d’estratègia) d’un compte de twitter que automàticament retuitejava tot el que publicaven les persones influents del seu sector. Feia mal als ulls. Perquè no es retuitejava el contingut de valor, sinó fins quan publicava coses d’àmbit més personal. El primer error és que s’havia deixat a mans d’una màquina aquest servei i el segon era el fet de retuitejar simplement perquè qui parla és important. Sí, la credibilitat es guanya oferint contingut de valor, interessant pel nostre lector. I això significa que hi hem de dedicar una estona a veure si aqust contingut és realment útil.
  • Tal com comentava abans no pots automatitzar-ho tot. Pots fer servir diferents eines per trobar contingut i aquestes eines et permetran publicar-ho automàticament a les teves xarxes socials però li falta el toc humà. Així que no deixis que ho facin tot les màquines (com vol fer Facebook) i posa de la teva part. Els lectors ho agraïran.

El contingut que publiques segueix la tècnica del 80/20?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.