fbpx

El community manager i el content curator, dos perfils diferents?

Si treballes amb les xarxes socials, llavors ets community manager, no? És el comentari habitual quan em presento o quan contacto amb altres professionals. I no, no sóc community manager. Sóc content curator i treballo a les xarxes socials.

La meva forma de treballar i els meus objectius són diferents als d’un community manager i així ho plantejo quan explico la meva feina. Vull crear una reputació i una visibilitat a la marca, tot i que ho faig diferent de com ho faria un community manager.

diferències community manager i content curator
Foto de Ken Tomita via Pexels

Són diferents el community manager del content curator? Sí. Els dos difonen continguts per les xarxes socials i això pot donar la idea que són el mateix perfil, o que dins del perfil de community management hi ha un apartat de curació de continguts.

És cert, forces community managers fan tasques de content curators. Com també fan altres tasques que no serien precisament del seu perfil. Perquè s’engloba a una sola figura diferents tasques. Com li pot passar també a un dissenyador gràfic per posar un exemple (que fa branding, infografies o vídeos interactius).

Quines diferències hi ha entre el community manager i el content curator?

El community manager treballa per donar a conèixer una marca i al voltant de tot el que rodeja la marca. Dinamitza i interactua en el nom de la marca, cerca llaços d’unió amb les persones, busca influencers del sector per donar a conèixer la marca i fa difusió sense necessitar de dotar de valor extra, de posar en context, la informació que està oferint. També està al dia del funcionament de cada xarxa social i com pot beneficiar la comunicació amb els seus usuaris.

En canvi el content curator treballa per informar, per donar informació a la comunitat per la que treballa. Si treballa per una marca, el que vol és donar informació sobre el sector de la marca per la que treballa per crear reputació i per donar valor a la feina que ofereix la marca. El contingut que ofereix el content curator és informativa principalment. Busca més trobar fonts d’informació rellevants que no pas trobar influencers. I a la hora de compartir aquesta informació sempre la posa en context, la dota de valor. Li interessa més trobar noves fonts d’informació i eines per fer cerques que conèixer les últimes actualitzacions sobre xarxes socials (que no vol dir que les estudiï)

En els dos casos són perfils que volen crear contingut per als seus seguidors, seguint una estratègia i uns objectius. Monitoritzen les conversacions i les interaccions per poder conèixer millor l’audiència i oferir un contingut millorat i més d’acord amb els lectors, posicionen online i sobretot estan al dia de com difondre i publicar informació rellevant i pertinent en cada moment i a cada xarxa social.

Què tenen en comú els dos perfils?

Els dos volen crear contingut i adequar-lo segons uns objectius i una audiència. Són capaços d’analitzar quins objectius i quina audiència tenen i crear aquests continguts basant-se en aquest anàlisis.

Monitoritzen converses i temes que els interessa, per poder-ne fer després continguts per compartir i saben quan compartir contingut en cada moment, segons el que s’està demanant des de la comunitat de seguidors.

Després analitzen la informació que comparteixen per saber si han aconseguit els seus objectius.

Es pot ser community manager i fer curació de continguts?

Sí, com també crec que es pot ser content curator i fer de community manager. I més quan es treballa amb empreses petites que un mateix professional fa totes les funcions de la comunicació online. Per mi no és l’ideal, però es pot fer. S’ha de tenir en compte, si es vol que un sol perfil professional faci les dues tasques, és que el community manager necessita generar converses, ser ràpid en la seva comunicació i dinamitzar les xarxes. En canvi un content curator necessita temps per llegir, analitzar i aportar valor a la informació que vol oferir.

Aquestes són algunes de les semblances i diferències que hi ha entre un community manager i un content curator. Dues figures que existeixen i conviuen en el món de la comunicació online i que es barregen també amb altres perfils. Tot i que a mi m’agrada treballar-los diferenciats.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies