Parlem de plans de comunicació, plans social media…. i moltes vegades oblidem el pla de blogging. Necessari? Sí, com tots els plans. Són les nostres guies, el que ens marca el camí quan ens desviem.
Tenir un pla de blogging no vol dir tenir escrit al mil·límetre tots els punts del blog. Només tenir una guia que ens serveixi per saber sobre què escriurem, cada quan i qui és el lector ideal.
Amb què t’ajuda tenir un pla de blogging?
- Et fa ser conscient de la importància del blog com a element del negoci
- T’ajuda a mantenir una constància
- Et dóna idees per publicar al blog
- Et fa recordar per qui escrius
En global: et fa focalitzar-te
Què ha de tenir un pla de blogging?
La visió i missió del blog
No és la mateixa que la visió i missió de l’empresa, sinó que respon a què farà el blog per ajudar-te a conseguir la teva missió empresarial. Quin és el propòsit del blog? Més tràfic? No, has d’aportar alguna cosa més en un blog.
Per exemple, vols educar als teus lectors sobre una temàtica concreta. O vols erigir-te com un expert del teu sector.
Quins són els teus lectors ideals?
Per a qui escrius? Pot coincidir amb el teu client ideal. I has de tenir clar a qui et dirigeixes per poder-li parlar com ell parla i contestar als seus dubtes principals.
El teu to de veu. Sí, els blogs, l’escriptura també té una veu. És important saber com parles, quin llenguatge fas servir i quines expressions. Marcaran una diferència en com et comuniques amb el lector.
Objectius
Quins objectius vols aconseguir a 6 mesos vista amb el teu blog? Poden ser des d’augmentar el tràfic a la teva web a posicionar-te com a entrevistadora, si el que fas és entrevistar a persones rellevants del teu sector.
Guia del blog
Ja tens els objectius, el to de veu que faràs servir i el lector ideal. Ara et toca pensar quines categories seran les més utilitzades per definir cada post o entrada del blog (utilitza’n 3-4, no més) i pensar en cada quan publicaràs. Millor començar publicant cada quinze dies i mantenir la constància que voler publicar molt al principi i deixar-ho per falta de temps, per desmotivació, etc.
Guesposts
Si et planteges fer guest-post escriu algunes guies de com han de ser els posts que escriuran els teus convidats, per seguir l’estructura del blog.
Analitza el mercat
Analitza tres- quatre blogs del teu sector per extreure idees de com escriuen, què t’agrada, què no, cada quan publiquen. També és recomanable fer-ho amb blogs d’altres sectors però que es dirigeixen al mateix lector que tu. Aquests segons et poden servir per buscar possibles col·laboracions.
Analitza les mètriques
Tot i que el tràfic de la web potser no és un objectiu principal, no l’has de perdre de vista.
Comparteix els posts del blog
Dedica una secció a saber com compartiràs el que escrius al blog a les xarxes socials. Cada xarxa social té la seva manera de compartir contingut, la mida de la foto diferent… dedica’li un temps.
Com he dit al principi un pla de blogging pot tenir tota l’extensió que vulguis. Li pots dedicar moltes hores i fer-lo molt detallat o pots tenir solament un full amb les idees bàsiques. Pensa en què necessites per mantenir-te constant en el blog. Perquè, un blog ben estructurat et pot donar moltes alegries.