fbpx

Continguts conversionals, com atraure més al lector

Hi ha molts tipus d’escriptura. Hi ha les escriptures més tècniques, les formals i els continguts conversacionals. Cada una té el seu moment i el seu lector.

Pels blogs l’escriptura conversacional hauria de ser la més habitual, perquè el blog és la porta d’entrada que ofereixes del teu coneixement.

I com a porta d’entrada, ha de ser fàcil d’entendre, que enganxi que provoqui ganes d’aprendre més.

Post conversacional
Post tècnic

Com ha de ser l’escriptura conversacional?

Frases curtes i frases llargues

Segur que et sona aquesta imatge. És fàcil de llegir. Combina diferents llargades de frases. I utilitza frases curtes. Llegint-la, més en veu alta, acompanya el parlar. Perquè parlem amb frases curtes, la majoria de vegades.

És important llegir en veu alta el que escrivim.

La llargada dels paràgrafs també són importants

No només facilites la lectura, sinó que també imites el parlar. La vista, en textos llargs, es cansa i busca parades. Parades que s’ofereixen en forma de paràgrafs. El text pot ser llarg, que si s’ofereixen pauses, és més senzill de llegir.

A més, els textos amb paràgrafs imiten també la manera de parlar. Les pauses quan expliquem alguna cosa. Les respiracions.

Recorda llegir en veu alta.

Utilitza imatges per crear storytelling

Has decidit fer una pausa i llegir en veu alta. Hi poses entonació. Amb les mans sobre el teclat preparades per canviar alguna paraula, alguna expressió. Sonaria millor si…

T’ho imagines? Així és posar imatges entremig del text. Això ho pots aconseguir amb l’storytelling. Descrivint com el teu lector es troba quan llegeix aquest text es pot fer una imatge al seu cap i somriure, perquè s’hi veurà reflectit.

Oblida les normes d’escriptura

Oh, el què he dit. No em refereixo que deixis la gramàtica de banda, que facis faltes d’ortografia. No. Si estàs escrivint un post pel blog oblida les tècniques de copywriting tipus AIDA o PAS. No t’interessa semblar que estàs venent els beneficis d’un producte o que vols apelar al dolor del lector. No, estàs explicant una història on ell s’hi sentirà identificat.

Així que escriu com li parlaries al teu company de taula al coworking, a la clienta habitual de la botiga, a aquella amistat que saps que el teu producte li pot interessar.

Fes preguntes

Parlant de la clienta habitual de la botiga, oi que quan parles amb ella li fas preguntes?

El teu text al blog també ha de tenir preguntes. Vols que el lector les contesti internament, reflexioni sobre elles o pugui utilitzar-les per conversar amb tu.

I quan parlem de fer preguntes no ens referim solament a les CTA, a les Call-to-action que es recomanen a escriure al final del nostre text. Oferim paules al text en forma de preguntes, trenquem les regles que diuen que no hem de preguntar, que només hem d’explicar.

Comença a escriure contingut conversacional

Ara que ja tens les eines per començar a escriure d’una manera més conversacional, què et frena a fer-ho? A què esperes?

Comença amb les eines que et semblin més senzilles d’aplicar i poc a poc ves experimentant. I recorda, llegeix en veu alta.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
ca