fbpx

Com organitzar-se per escriure una newsletter curada

A Magazine és la newsletters de divendres.

A Magazine és la newsletter per a marques que volen estar informades sobre maneres de comunicar amb bones practiques i consells fàcils d’aplicar.

I després de 2 anys escrivint-la i 94 edicions, amb les seves variacions i novetats, avui t’explicaré què he après d’escriure una newsletter curada.

Què és una newsletter curada?

Una newsletter curada és el butlletí que envies als teus subscriptors amb informació i contingut relacionat amb el sector en el que es mou la teva empresa o marca. Contingut que ofereixes resumida o amb les principals conclusions, per mantenir informat el lector, i evitant que perdi temps en buscar-la en altres llocs.

Com m’organitzo per escriure A Magazine, o qualsevol altra newsletter curada?

La creació d’un repositori d’informació.

Notion ha estat l’última eina que m’ha donat facilitats per poder classificar la informació. Abans havia treballat amb les carpetes de Feedly, carpetes dintre del correu, diferents words… Ara ho tinc tot centralitzat en una base de dades a Notion. Però més enllà de l’eina que s faci servir, per mi és important tenir-ho ben classificat.

A la base de dades creo fitxers amb el nom de l’article, el link a la font original, les paraules clau i un resum previ, que escric tant bon punt llegeixo l’article. Aquest resum moltes vegades són idees soltes que m’ajudaran després a escriure un petit article de 4-5 línies resumint el contingut. També, aquestes idees em serveixen per unir punts amb altres idees.

Dedico cada dia una estona a la tria d’informació

Un hàbit millorable. Cada dia buido el correu a primera hora del matí i ja destrio informació interessant. Faig una primera lectura i de les newsletters que sé que en puc treure suc, creo el fitxer de Notion amb la informació que necessito i les idees que em venen al cap.

També faig una revisada a Feedly i a les diferents xarxes socials.

Durant el dia, cada cop que m’arriba una notícia o contingut que crec que és interessant, també la guardo a Notion. I si, com moltes vegades em passa, no puc obrir Notion o estic amb el mòbil, el que faig és enviar la informació a través de un google forms.

I perquè crec que és millorable? Perquè no li dedico tot el temps que m’agradaria. Sí que buido el correu però em queda poc temps per revisar les diferents xarxes. I moltes vegades la recollida d’informació acaba sent una pinzellada ràpida, amb poc temps per dedicar-me a escriure en aquell moment un bon resum.

El resum previ

Una opció és guardar els diferents continguts a les carpetes de Feedly o del correu, com feia anteriorment. Però té una desavantatge. En aquestes carpetes no es poden afegir comentaris i moltes vegades, quan recupero aquella notícia, no recordo què és el que em va cridar l’atenció en el aquell moment.

Per això poder crear una taula a Notion m’ha facilitat la feina. En el mateix moment que guardo el contingut hi escric les primeres idees. Algunes vegades aquest resum previ o idees són suficients o estan prou estructurades per considerar-se definitives, preparades per a publicar.

Etiqueto la informació que trobo

Tant a Notion com a les carpetes de Feedly, per posar un exemple, els continguts estan guardats per temàtica. D’aquesta manera m’és més fàcil trobar la informació a cada moment. Vull escriure sobre productivitat? Busco l’etiqueta. Vull escriure sobre Twitter? A la seva etiqueta/ carpeta.

I a partir d’aquí miro quins són els articles que necessito i quines idees estan relacionades.

Idees relacionades

La curació de continguts pot ser una llista de continguts interessants amb el seu resum previ. La veritat és que el que més m’agrada de curar informació (també la que porta més temps) és relacionar idees.

Poder relacionar dos continguts, que s’alimenten mútuament oferint diferents visions d’una temàtica o ampliant-la, o escriure una reflexió pròpia i citar un referent o un article m’agrada i crec que li dóna una força nova als continguts que es comparteixen.

Així que un pas important a l’hora de recopilar informació és veure com es pot relacionar amb altres continguts que ja tinc destriats.

Abans de maquetar la newsletter, torno a llegir els articles

Sé de què vull parlar a la newsletter, sé la temàtica. Busco entre 10 i 12 articles diferents (en comparteixo 5) i els torno a llegir per assegurar que s’escauen amb el que vull explicar i si els puc unir entre ells, relacionant idees.

En faig un resum amb criteri i reflexió

Tot i que a vegades els resums previs ja els puc considerar definitius, abans de maquetar la newsletter, faig una lectura dels posts triats.

Moltes vegades el resum canvia per poder-lo donar el valor que m’interessa i fer una reflexió al voltant del contingut que estic oferint. Crec també que és una part de la curació de continguts, poder afegir la teva reflexió. Sinó podria ser un contingut automatitzat.

Conclusió

Una newsletter curada no és seure a escriure un text que pots tenir llest en 5 minuts.

Una newsletter curada no és explicar el teu producte o servei perquè la gent et compri ara mateix.

Una newsletter curada demana un temps de dedicació. Però el temps dedicat repercuteix també en la confiança que el lector agafa amb tu. Amb el saber que ets un referent informatiu. Amb saber que ets coneixedor del que parles i tens un criteri.

I per això crec que és important saber-se organitzar.

Després de 94 edicions encara aprenc a organitzar-me, perquè crec que és un aprenentatge continuu.

Però també he après a reflexionar i crear connexions entre idees. A veure més enllà de lo obvi. De confiar i deixar que confiïn en la meva marca.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.