fbpx

Un blog com a negoci o com la porta al teu negoci?

blog-negoci

Vaig començar el meu primer blog fa uns… 10 anys? O potser una mica més i tot. Era un blogger molt senzill on hi vaig abocar el que ja estava escrivint molt de temps abans en una llibreta. Un diari. Però no un diari a l’ús. Era entre un diari i una novel·la. Tot i que dir-ne novel·la queda pretensiós i no ho feia amb aquesta intenció. Era un blog de lifestyle? Segurament, però lluny dels blogs fashions que existeixen avui en dia. Era el blog d’una universitària que no sap què fer de la seva vida, que no arriba a final de mes. Que viu.

Després van aparèixer més blogs. Escriure. Escriure em movia molt. Però els nous blogs van ser amb idea de parlar de negocis. Primer per definir quina era la meva feina, donar-la a conèixer. El que ara es diria crear una marca personal. Després d’un hobbie que en alguns moments va voler ser negoci.

I amb tots els blogs he vist el mateix. Tots m’han portat al mateix aprenentatge. El blog com a negoci? No, un blog és la porta al teu negoci.

I aquest és l’error que cometen molts blogs. No es veuen com la porta al teu negoci sinó com un negoci en sí. És molt fàcil obrir un blog, hi ha diferents plataformes com blogger o wordpress i molts tutorials a internet. Però el que és important és el que vendràs. Tenir un negoci a darrera.

Lifestyle? Sí. És un negoci, perquè el que tens previst és vendre els teus viatges… si vius de les publicacions patrocinades t’estaran pagant els viatges o la roba que portes. Però tens un negoci a darrera, un objectiu: Vendre alguna cosa. I el blog el que està fent és donar la porta d’entrada a aquesta venta.

Quan ens plantegem obrir un blog hem de tenir en compte aquestes petites coses. Monetitzar un blog no és fàcil, i menys aquí, que no tenim la mentalitat dels EUA, que estan molt més acostumats als negocis online. Però sí és possible.

I apart de ser possible, és molt recomanable tenir un blog. I per ajudar-te a no estressar-te en aquest món et recomano:

  1. Un curs de blogging: Per què és important tenir un blog
  2. Passos per crear una estratègia de continguts
  3. Com crear contingut per al blog sense estressar-te

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies