fbpx

3 exemples d’històries curtes seguint la mateixa estructura

I aprofita les imatges, els vídeos, per ajudar a posar en context la teva història. Però no oblidis les paraules. Així acabava el post on parlàvem de l’storyteling.

Parlàvem dels requisits per considerar una publicació com a storytelling (connectar amb el lector, parlar d’experiències, sorprendre i ser recordada). Però una bona història també ha de tenir un fil conductor.

És un dels consells bàsics per utilitzar l’storytelling quan crees contingut

Sembla mentida que a vegades oblidem una cosa tant òbvia com que una història té una estructura: inici, desenvolupament i final.

Podríem parlar de com crea una història Pixar, o Vogler i fins i tot l’estructura de Snyder. Però tots ells tenen una cosa en comú:

  • Inici
  • Desenvolupament
  • Final/conclusions

I això també ha de ser la guia que utilitzem quan escrivim una història per compartir a les xarxes socials. Per curta que sigui.

Avui ha sortit el sol a les 7:36 i els primers rajos de llum m’han despertat. Un nou dia davant meu per poder aconseguir els propòsits de nou any.

Tot i que m’he posat a l’ordinador amb moltes ganes semblava que aquest no tenia esma per treballar. El word s’ha tancat quatre vegades sense previ avís. A l’hora de dinar m’he quedat sense verdures suficients i he acabat amb un menú precuinat del super. I a la tarda… quina tarda… només volia estirar-me al sofà i veure un capítol rera l’altre de Stranger Things.

I de cop he recordat que és 17 de gener. El dia per deixar córrer els propòsits de nou any. Potser sí que no era el dia indicat per voler ser productiva. Demà serà un nou dia.

Això és una història que per sort meva no va ser realitat el dia 17 de gener. Però és una història curta que es podria compartir fàcilment a Facebook o a Instagram. I té, clarament, una estructura d’inici, desenvolupament i conclusió.

Us he fet paràgrafs separats per veure més fàcilment aquesta estructura: Es presenta la història, s’explica els obstacles que s’han de superar o que posen entrebancs al protagonista i finalment es conclou amb una solució: descobrir l’orígen dels nostre problemes en aquest cas.

Si us hi fixeu totes les històries tenen aquest format. Però es poden presentar de diferents maneres.

Ho podeu fer a base d’anècdotes: “L’altre dia vaig recordar que…. i vaig començar a actuar… el resultat no es va fer esperar…”

L’altre dia vaig recordar que en una ponència em van parlar de la tècnica del pomodoro.

Així que me’l vaig descarregar en el mòbil i vaig programar els meus primers 25 minuts de productivitat. Amb el telèfon en vibració i un got d’aigua al costat. No em vaig aixecar fins a la pausa dels 5 minuts. I així fins a complir els 4 pomodoros marcats.

Vaig avançar tanta feina en aquella estona que des de llavors que el pomodoro és el meu aliat.

En el cas que vulguis vendre un producte o servei, en canvi de parlar dels problemes i les solucions que aporta el teu producte, la pots fer servir com a protagonista secundari de la història:

Un dels propòsits d’any nou era alimentar-te millor. I per fer-lo realitat has començat a escriure el menú setmanal en un planificador. Això fa que et puguis organitzar els menús i comprar amb temps suficient el que necessitaràs per la setmana.

A la web podeu trobar aquest planificador i altres models que us ajudaran a tenir la vida més organitzada.

Us he posat tres històries, inventades però que podrien ser ben reals. No són grans històries, no volen canviar el món, però sí que et serveixen d’exemple per veure com l’storytelling es pot aplicar a les xarxes socials.

I aplicant tècniques com aquestes pots fer que el teu contingut arribi més lluny, tingui engagement amb els teus lectors, aconsegueixis una comunitat que se sent identificada amb tu i al final, aconsegueixis vendes.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.