fbpx

Com planificar continguts pot transformar la teva estratègia

Quan es tracta de comunicació online, és fàcil deixar-se portar per la necessitat de publicar constantment. Moltes vegades, aquesta urgència ens pot conduir cap a una marató de publicacions sense una estratègia clara. Publicar sense pensar estratègicament quan i què publiquem pot esdevenir un problema i una manca de comunicació eficaç.

Això ens porta a una pregunta clau: Com podem assegurar que la nostra comunicació online sigui efectiva? La resposta rau en la planificació estratègica de continguts.

Comencem pel principi: Què és una estratègia de continguts?

Abans d’immersos en la creació del teu calendari editorial, és fonamental entendre com una estratègia de continguts pot transformar la teva comunicació digital. Aquesta estratègia no es limita a decidir què publicar, sinó també quan i com fer-ho. No em refereixo només a les hores del dia, sinó al mes en qüestió i l’ordre de les publicacions.

Imagina que vols fer una venda especial per a les festes de final d’any, o potser hi ha dates clau en el teu sector que vols aprofitar. La pregunta és, com t’assegures que la teva comunicació coincideix amb aquests moments crucials?

Si penses en un any vista potser t’aclapares. Així que el millor és començar gradualment, amb petits objectius. Si escrius una newsletter o un blog pots plantejar 24 títols del que vols parlar (si ho fas setmanalment, tindràs sis mesos per davant). Amb els diferents títols pots unir-los en sèries o en un ordre lògic que facin que sigui com una història que segueix (primer et centres en definició del sector, després en beneficis, en exemples clau…).

El poder de la calendarització

Un calendari editorial ben dissenyat et permetrà programar les teves publicacions en funció dels objectius a curt termini i les campanyes promocionals planejades. Aquesta eina et manté en la direcció correcta i et permet connectar amb la teva audiència en els moments clau.

Tenint l’ordre, podràs calendaritzar els que s’ajustin millor als teus objectius a curt termini i al que vols vendre o promocionar durant els següents mesos.

Si també et preguntes com portar aquesta estratègia a les xarxes socials, els títols dels teus posts poden ser una font d’inspiració. Amb 24 títols temàtics, tens prou material per a múltiples publicacions per a cada tema. Aquesta coordinació et permet crear un fil conductor coherent i atrapar l’atenció de la teva audiència.

Una línia editorial ben definida pot ser la clau. Aquesta línia editorial et proporciona una direcció clara i segura per a la teva comunicació, assegurant que cada post estigui alineat amb els teus productes o serveis.

Comença a crear continguts estratègics

Saps que amb un bon calendari per a xarxes socials centrat en l’estratègia i uns textos ben definits, pots aconseguir tenir una presència online més efectiva. I és possible amb el servei de Calendaris per a xarxes socials.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.