Un dels temes recurrents quan parlo amb emprenedores que porten la seva pròpia comunicació és: Quan penso en seure a escriure algun article al blog se’m fa una muntanya. Són molts posts i no sé què escriure.
Per començar crec que no cal escriure un post cada setmana. Començant a poc a poc i constant serà molt més útil i alhora no ens ofegarà amb tota la feina que significa escriure, editar i programar un post junt amb la feina de dia a dia del nostre negoci. Així que, i si comencem amb un post mensual? Això significa 12 posts. Ho veus molt complicat?
Com aconseguir escriure un any de posts sense estressar-se
Així doncs només hem de pensar en 12 possibles posts. 12 idees per desenvolupar. Vist d’aquesta manera, treballant dia a dia en el nostre negoci segur que ens venen moltes idees al cap: les preguntes més freqüents poden ser possibles posts, algun estudi que hagi sortit al mercat, idees segons la temporada i es pot seguir un ordre cronològic, creant així una història entre tots els posts.
Per exemple en el cas d’una wedding planner, uns possibles posts que podria escriure:
- Heu plantejat casar-vos. I ara què? (sobre què tenir en compte a l’hora de planificar un casament, amb checklist)
- Com organitzo la llista de convidats?
- Com puc fer un pressupost realista?
- Tendències de l’any en vestits de núvia
- Els 10 millors recollits amb flors
- Consells per triar un fotògraf de bodes
- Tutorial per fer unes invitacions personalitzades
- Les candy bars més originals
- Flors i rams per a casaments a l’hivern
- Exemples de vots matrimonials i com fer els teus
- La música al teu casament. Consells i llistes
- Com crear un seating plan i no morir en l’intent
I amb aquesta llista feta, que vist així no sembla tant difícil (segur que si ets wedding planner o t’has casat fa poc t’han vingut forces idees més mentre llegies basant-te en la teva experiència personal). Amb els títols escrits, siguin definitius o no, seure i escriure no es fa tant complicat.