fbpx

Com utilitzar Twitter a la teva empresa

twitter

Últimament sembla que Twitter només serveis per parlar de política. A cada notícia que apareix hi ha molts retweets, comentaris o fins i tot polèmiques (sobretot quan aquest tweet ve de la mà d’un personatge famós).

Però Twitter és una xarxa social que ens aporta tràfic a la nostra web, nous clients i crea una bona imatge de marca, si es gestiona bé. Es pot considerar una desavantatge de Twitter el fet que és molt instantani i que necessita publicar sovint.

Però, com podem aprofitar Twitter per a la nostra empresa?

  1. Optimitza el teu perfil: Tingues un nom fàcil de reconèixer, a poder ser el nom de la marca. Aprofita l’espai de descripció per presentar-te, amb la web i a ser possible la localització. A la imatge de capçalera pots escriure la teva proposta de valor, és una forma d’aprofitar també el poc espai que tens a la bio per explicar qui ets. twitter rosermante
  1. Twitteja prou cops al dia i a les bones hores: Marca’t quants tweets pots fer diàriament, de mitjana. Et pots marcar com a objectiu fer 6-10 tweets diaris (apart dels retweets o comentaris que apareguin entremig). Aquest tweets els pots repartir en diferents hores, sobretot pensant en quan els teus lectors potencials poden estar connectats.
  2. Ofereix contingut de valor: Twitter demana oferir molt de contingut durant tot el dia. I estar publicant sempre d’un mateix acaba avorrint i donant la sensació que ens volem vendre. Així que ofereix contingut de tercers o notícies del teu sector.
  3. Fes-te visible retweetejant els tweets d’altres que consideris interessants, comenta o obre diàleg amb altres tuitaires, fes mencions quan parlis d’ells… i alhora anuncia al teu blog i a la web que tens Twitter (a la web amb la icona n’hi ha suficient)
  4. Fixa un tweet que t’aporti tràfic a la web: Escriu un tweet que aporti valor i tràfic a la web, una presentació de qui ets, el teu últim post, un producte especial que tens a la venda i fixa-ho com a tweet principal. Això es fa clicant als tres botons verticals que hi ha al tweet en qüestió.
  5. Participa a twitter xats: Els xats són debats sobre temes concrets que es fan, per exemple una vegada a la setmana, i serveix per poder debatre amb persones del teu sector i seguidors sobre temes concrets. Serveixen per poder demostrar la teva expertise i alhora donar-te a conèixer entre altres tuitaires. twitter xat
  1. Fes servir hashtags: Els hashtags van aparèixer amb Twitter i amb Instagram s’han acabat d’ampliar. Com Instagram permet afegir diferents hashtags i es recomana posar-ne forces, a Twitter passa el contrari. Els tweets amb 1 o 2 hashtags tenen més interacció i visibilitat que els que tenen més hashtags.
  2. Fes servir llistes: Classifica persones i marques d’interès en aquestes llistes. Et serviran per tenir un feed al que pots seguir d’una sola mirada de temàtiques concretes. També pots fer servir les cerques per crear aquestes taules de seguiment: buscar per hashtags, per paraules clau…
  3. Utilitza Twitter en les jornades: Twitter, al ser una eina que demana immediatesa, és ideal per poder retransmetre jornades. Utilitzant un hashtag que aglutini totes les converses, es pot seguir i interactuar amb la gent que participa a les jornades, debatent i oferint als lectors que no hi poden assistir, els fets més rellevants. Si vols tenir algunes idees de com fer servir Twitter en jornades mira aquest post 3 exemples de Twitter en jornades i festivals
  1. Programa tweets: Utilitza eines que et permetin programar amb antelació els teus tweets. Això et donarà marge per poder tenir els 6-0 tweets diaris preparats, et permetrà distribuir-los en diferents hores i no t’obligarà a estar pendent de Twitter durant tot el dia, deixant-te temps per focalitzar-te en altres tasques.

A més ara ha canviat i es pot aprofitar la possibilitat d’escriure en 280 caràcters. Per mi ha perdut una de les gràcies que tenia Twitter, potser perquè sóc dona de poques paraules. Però que Twitter permetés solament 140 caràcters feia que la imaginació a l’hora d’escriure fos més elevada. Si més no, jo ho hagués deixat en 200 caràcters. No més.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.