fbpx

Què són els correus de benvinguda?

T’inscrius a una newsletter amb la idea de rebre un descarregable amb receptes per cuinar espaguetis. Tal com apretes el botó obres el correu esperant rebre l’ebook. Però reps més que això.

Reps un correu amb l’ebook. I al cap d’uns dies un altre correu on la cuinera es presenta. I potser al cap de dos dies reps un altre correu on t’explica que farà un taller de cuina i si t’ho vols apuntar.

Això són els correus de benvinguda

Són una manera d’atrapar el lector i oferir-los en el moment que està més interessat en la nostra marca, un contingut diferent. Gratuït per fer-lo fidel a la nostra marca, o de pagament.

A més no és simplement un correu on se’ns donen les gràcies per registrar-se. També ofereix a la marca la possibilitat d’ajudar-nos.

Així que ara posa’t en ment de la marca que representes

Quan algú se subscriu a la teva web no només ho fa per aconseguir el regal en format descarregable que li ofereixes. Rep molts correus al llarg del dia i si finalment ha optat per estar a la teva llista és que espera alguna cosa més de tu.

I mirant les estadístiques es demostra que sí, que esperem alguna cosa de tu:

  • La tasa d’obertura dels emails de benvinguda és del 57%, una newsletter s’obra de mitjana el 14% de vegades.
  • Si en aquests correus de benvinguda hi afegeixes una call-to-action, tenen un 14% de possibilitats que es faci lacció que es requereix (si estàs venent un servei, tens més possibilitats que el comprin en un correu de benvinguda, per exemple)

Els subscriptors nous estan més engrescats en comprar o descarregar el que els oferim. I això ho hem de saber aprofitar.

Però és el primer correu el que els ha de convèncer que els següents seran interessants de llegir. Perquè darrera d’aquest correu n’hi haurà un altre, i un tercer. I després les newsletters.

Si no els hem convençut en el primer correu, difícilment miraran els altres o obriran les nostres newsletters.

Correus de benvinguda: Exemples per inspirar-se

Kloshletter: els orígens del nom

El dia que em vaig subscriure a la newsletter de Kloshletter em va enviar un correu de benvinguda, el típic que es genera quasi automàticament. Era de benvinguda on recordava, com quan fas la subscripció, d’on ve el nom de Kloshletter.

Aquí es presentava clarament i m’explicava què podia esperar d’aquesta newsletter diària. Sí, un resum de les notícies més importants del dia, del que sortia publicat als diaris.

correus de benvinguda Kloshletter

Justin Shields: els objectius de la newsletter

Després de descarregar-me el seu ebook sobre Examples of the 6 types of Creative Entrepreneurs van començar els correus de benvinguda d’en Justin Shields. Quasi no es va presentar (no sé on viu, com és o quan de temps porta sent creatiu) però sí que m’explicava els seus objectius bàsics, què puc esperar de la seva newsletter: compartir les creacions d’altra gent.

correus de benvinguda Justin Shields

Moyo: ser com de la família

Moyo és un altre exemple. Ells sí que es presenten en el seu correu de benvinguda. Els fa més familiars, podríem ser nosaltres o ens hi podríem sentir reflectits. És una altra manera de fer-te sentir un més de la comunitat que generen els subscriptors a una newsletter.

correus de benvinguda Moyo

Organitza correus de benvinguda

Però… els correus de benvinguda són solament un correu després de la subscripció per presentar-se? I això és el que crea tantes obertures?

No.

Els correus de benvinguda estan estructurats en 2, 3 o 5 correus habitualment. En els gestors de correu, com Mailchimp, dónen la possibilitat de crear aquestes automatitzacions d’una manera senzilla.

Abans de mirar la part teòrica, estructura quants correus vols enviar i quina informació enviaràs a cada un d’aquests correus.

I tu, fas servir correus de benvinguda?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.