fbpx

Cas d’èxit de correus de benvinguda

Dóna’t un Impuls és una associació d’empresàries del Maresme que vol visibilitzar les dones que gestionen negocis propis, tant a la societat com a les institucions.

La comunicació amb les sòcies és principalment a través de newsletters. Se les informa dels actes que farà l’associació i també de notícies que creuen que poden ser interessants (ajudes, subvencions, cursos…).

A les xarxes socials es recolza aquesta comunicació.

Quin és el problema que tenien?

Cada cop que una sòcia es dóna d’alta a l’associació hi ha un procés manual de donar-la d’alta. Primer es dóna d’alta a la base de dades. Després es fa el mateix en el gestor de email de l’associació, junt amb fer una benvinguda personificada amb la informació més rellevant.

Com hem fet els correus de benvinguda?

A la base de dades del gestor de email també hi ha empresàries que s’han subscrit a la newsletter per rebre informació de l’associació (hi ha algunes newsletters obertes al públic general subscrit).

Algunes sòcies noves estaven inscrites a la newsletter abans. Moltes vegades, al fer la gestió de donar-la d’alta es generaven comptes duplicats o errors. Tot i etiquetar-les com a sòcies, la rebuda i el email de benvinguda encara es feia manual, a través del correu corporatiu (no del gestor de email marketing).

S’ha optat per automatitzar la gestió de la benvinguda a les sòcies.

El primer pas va ser actualitzar l’escrit de benvinguda a la sòcia.

El correu que es feia servir per donar la benvinguda havia quedat desfassat. Era un text sense imatge ni format. Algunes de les accions proposades ja no es realitzaven.

Es va maquetar el nou escrit a través del gestor de email marketing, en aquest cas Mailchimp.

Després de deixar el correu preparat pel seu enviament es va automatizar perquè fos rebut per totes aquelles sòcies a qui se les etiquetava amb el tag “socies”.

D’aquesta manera cada cop que es dóna d’alta a una sòcia o es canvia de status una subscriptora, que ha passat a ser sòcia, reb automàticament el correu de benvinguda.

Una vegada obert el primer correu, la sòcia nova reb un segon correu on es dóna a conèixer els actes més significatius que realitza l’associació així com les comissions existents.

Què hem aconseguit?

Amb això s’ha facilitat la gestió, més ràpida i amb menys passos. Alhora hem donat una volta al correu, fent-lo més modern i visiblement més agradable.

Al gestionar aquests correus de benvinguda a través del gestor de email marketing, no a través del correu corporatiu, podem controlar si els correus són rebuts i llegits/ oberts. D’aquesta manera podem saber que les noves incorporacions estan rebent correctament al informació.

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
ca