fbpx

Les xarxes socials, eina per aconseguir clients

xarxes-socials-clients

Una de les preocupacions principals de qualsevol petit negoci, fins i tot dels grans negocis, és aconseguir clients. Amb l’aparició de les xarxes socials arribar a més gent que es pot convertir en clients nostres és més fàcil que abans però també és una feina de formigueta. No per publicar a Facebook des de fa dos setmanes aconseguirem tenir 10 clients nous per exemple. No hem d’esperar resultats instantanis, però sí que veurem els seus fruits si seguim algunes estratègies.

La nostra presència a les xarxes socials ens ha de servir per crear confiança en el què fem. La manera d’aconseguir-ho és tenir una presencia constant (sense arribar al punt de ser repetitius, pesats i considerats com spam). Mostrant el nostre negoci, consells i coneixement sobre els temes tractats dóna a conèixer que darrera una marca hi ha una persona interessada i apassionada en el que fa, que és el que busquen els clients. Si a més mostrem amb persones amb qui hem treballat, aquestes poden expandir entre els seus coneguts la seva experiència, fent que més gent s’interessi. Per exemple una fotografa de nadons pot mostrar els materials amb els que decora la sala on els petits dormen, però si a més mostra una fotografia del nadó, dels seus pares amb ell, etc. els amics de la família poden dir: “Volem una sessió de fotografies familars igual”

Participar en grups de Facebook ens ajuda a donar-nos a conèixer. La idea de participar a grups no és per publicar-hi tots els nostres posts nous, sinó de participar a debats, generar conversa i donar a conèixer la nostra feina a persones que hi poden estar interessades.

Per exemple en el grup es pot preguntar quins són els dubtes que es tenen quan es va a una primera reunió amb un client nou i amb les respostes donades crear contingut pel teu blog i oferir-lo després, agraint-ho, al grup. Aquesta pregunta la pots oferir si ets coach per ensenyar com enfrontar-se a una situació nova o si ets estilista com a mostra de bona imatge.

Un altre cas en el qual et pot beneficiar estar a un grup és en el cas de buscar col•laboradors. Si algú del grup està fent canvis a la seva botiga i necessita consell d’un interiorista pot demanar ajuda al grup, perquè faci recomanacions. Si ets tu qui fa les recomanacions estàs venent una imatge de coneixement i en cas de necessitat et vindrien a buscar abans d’algú que no ha mostrat interès o coneixement.

Related Posts