fbpx

Com escriure un pla de blogging

pladeblogging

Obrir comptes a xarxes socials, tenir un blog corporatiu… són les opcions que tens quan vols oferir una comunicació online que t’aporti visibilitat i nous clients. Però poques vegades quan els professionals decideixen optar per aquestes opcions es plantegen una estratègia. I sense estratègia els objectius no arriben.

Un pla de comunicació en Social Media és la pauta que ens ajudarà a estructurar els nostres objectius.

No necessita ser molt específic, elaborat o tradicional però sí que ha de respondre a una sèrie de preguntes, que t’ajudaran a comunicar el teu missatge als clients potencials.

Quin és el teu negoci, la teva marca? Què ofereixes? No ets simplement un advocat, una wedding planner o una botiga de roba, ets alguna cosa més. Ets un advocat que arregla papers per a parelles de fet, ets una wedding planner que organitza casaments tal com els nuvis els somien o ets una botiga de roba, ja que estem amb la temàtica de parelles, que ven vestits de casament.

Qui són els teus clients potencials? A qui dirigiràs la teva comunicació? És important que sàpigues a qui et dirigeixes per poder escriure missatges dirigits especialment a ells.

Què aportes diferent? Perquè escollir-te a tu? Pensa què és el que et fa diferent, la oportunitat que ofereixes. Si ets la wedding planner que comentàvem abans, un tret diferencial davant de les altres pot ser els cursos que ofereixes perquè els nuvis creïn ells mateixos les invitacions de casament, per exemple. I això ho has de saber comunicar.

Com ho faràs? Ara que has marcat el que et fa diferent pensa quines seran les xarxes que faràs servir, quin calendari editorial tindràs i com mesuraràs els resultats de les teves campanyes.

  • Què és l’empresa?
  • Catàleg serveis i productes
  • Clients, o tipus de clients
  • Què els hi aportes que no aportin altres marques?
  • Quines xarxes socials faràs servir?
  • Per què?
  • Cada quan publicaràs? Fes-te un Calendari editorial
  • Què valoraràs per veure si les campanyes surten bé? Fes servir les mètriques i analitza.

Si estàs pensant en crear una estratègia de comunicació per a teva marca accedeix al Servei Pla estratègic i t’acompanyaré a aconseguir els teus objectius.

Related Posts