fbpx

40 reflexions que he après sobre la inspiració en aquest últim any

Durant un any he entrevistat a diferents dones empresàries. Hem parlat sobre inspiració, feina, el futur i on ens sentim més comòdes per treballar.

Aquestes entrevistes han format part d’un suplement mensual a la meva newsletter A Magazine.

D’elles he après molt. Aquí en destaco alguns d’aquests aprenentatges, al voltant de la inspiració.

Què és inspirar?

  1. Per algunes de les meves entrevistades la inspiració és un reflex del que podem fer/ser.
  2. Si ella ho ha fet, perquè jo no? Elva Abril
  3. Tot i que la majoria es plantegen que inspirar motivar, ajudar, acompanyar a una altra persona.
  4. Inspirar es ayudar a crecer y crear. Ana López
  5. També nosaltres necessitem inspirar-nos, i això ho aconseguim observant el nostre voltant. I la inspiració surt quan del que hem observat, en traiem una cosa nova, en fem una creació nova.
  6. La inspiració pot treure’t d’un moment en el que estàs estancat, però també en buscar noves maneres de treballar i ser més creatiu.
  7. Per arribar a poder treballar més creativament, amb aquesta inspiració, hi ha hagut una feina prèvia.
  8. En la majoria dels casos, feina que ve després d’observar i estar atenta a aquella idea o imatge que et desbloqueja o que et dóna peu a noves idees.
  9. 96% per cent correspon a la feina i un 4% a la inspiració, màgia, misteri, talent… Anna Manso

Utilitzar la inspiració per treballar

  1. Les primeres idees poden venir de cop i s’ha d’estar atent per captar-les, escriure’les o guardar la idea que ens ha vingut al cap (hi ha maneres de guardar aquesta informació, des d’escriure-ho a una llibreta a utiliutzar Pinterest o eines com Notion o Drive).
  2. Recuperar idees que ens han inspirat i treballar-les és el que ens dóna la possibilitat de crear nous serveis, cursos, llibres…
  3. Per crear-se una manera pròpia de treballar, d’escriure o crear contingut, llegir i saber lligar els punts és clau, per lligar idees sense perdre un fil conductor.
  4. No totes les idees acaben servint. No perquè siguin males idees, sinó perquè no podem adaptar-les a la nostra comunicació, manera de treballar, de ser.
  5. En la productivitat, en les ganes de posar-se a crear, es nota quan estem inspirades.
  6. La informació que rebem al dia a dia és una guia per saber què és actual.
  7. Moldegem la informació que rebem segons els nostres interessos, l’aprofitem segons què volem comunicar.

La inspiració es busca o arriba sola?

  1. La facturació no pot dependre de que se’ns presentin les muses.
  2. El resultat sol estar associat al temps que una es dedica al treball previ de cerca i revisió.
  3. S’ha d’activar la part del cervell, les neurones, perquè aparegui la inspiració. Li has de demanar que aparegui.
  4. La inspiració arriba quan el nostre cervell associa i connecta idees que ha anat recopilant. És el moment WOW.

Com es troba la inspiració?

  1. De vegades a partir d’una anècdota, d’altres d’una connexió indirecta, es teixeixen històries enllaçant elements que aparentment no tenen cap relació però que llegint la peça es descobreix que sí que es troben. Olga Suanya.
  2. És inspiració quan no pots deixar de pensar-hi, quan no t’ho treus del cap.
  3. Avui dia tenim múltiples fonts d’informació: llibres, articles, converses amb col·legues, conferències, xerrades amb clients i pacients, xarxes socials, passejos,… Carme Brit
  4. La inspiració es troba a qualsevol lloc, en el cinema, la pintura, els llibres, la natura, en records de la infància… Inés de Domingo.

Metodologia i treball

  1. Davant del moment de pànic, parlar del projecte a una altra persona, posar data, ajuda a enfrontar-se a la feina i començar.
  2. Organització, planificació/rutines i disciplina. Però deixar-se anar també.
  3. Formar-se i aprendre per plaer, i que aquest et porti a la inspiració. Sortir de la zona de confort.
  4. Seguir una metodologia, rigurosa, per fer el treball previ de buscar informació, recopilar idees. Després, inventar.
  5. La manera de trencar les regles és coneixent-les. Inés de Domingo

Què s’aconsegueix amb el que es publica?

  1. Si som tan diferents els uns dels altres com és que ho fem tot tan igual? Elva Abril
  2. Compartir un contingut que ha ens ha semblat interessant, que eduqui, que faci reflexionar.
  3. Simplement compartir amb qui hi estigui interessat un contingut que a mi m’ha agradat descobrir.
  4. Fer gaudir. Connectar. Commoure, en alguns casos. Fer pensar, ni que sigui una mica. Fer riure quan hi ha humor. Anna Mansó
  5. Visibilitat, crear reflexions, aportar idees, donar a conèixer a altres professionals… Elisenda Porras

Reflexions finals

  1. S’ha d’aprendre, de contar amb gent al voltant, persones del teu mateix sector, perquè no s’arriba a tot, no són competència. Elisenda Porras
  2. La meva sensació és de que estic resistint perquè sóc petita, i puc ser molt més ràpida en les adaptacions… Caterina Pérez
  3. El futuro pasa, sí o sí, por reinventarse e interiorizar que tenemos que abrirnos a nuevas maneras de hacer las cosas. Ana López
  4. Has de pensar què necessita el teu client i donar-li el millor que pots oferir. Carme Brit
  5. Hem d’estar en constant procés d’evolució i aprenentatge. Olga Suanya
  6. Tenir una bona idea no és suficient. Elva Abril

Si vols rebre píndoles de coneixement i inspiracio per part de diferents creadors, apunta’t a A Magazine

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
ca