fbpx

Per què tenir una content curator a l’empresa?

Cada vegada les empreses tenen més en ment el paper dels copywritters, dels community managers, dels analistes de dades i fins i tot dels gestors d’anuncis per a xarxes socials.

I també s’haurien de tenir en ment figures com la content curator. Figures que destrien la informació, que verifiquen i eviten fake news, i que estalvien temps llegint tot allò que a una empresa li pot interessar per oferir-ho en píndoles resumides.

Foto de Pexels

La feina de la content curator

Hi ha moltes eines per curar continguts, us he parlat altres vegades del que m’agrada Feedly per buscar informació, o Pinterest. També hi ha webs que fan curació de continguts de forma automàtica, gràcies a algoritmes i paraules clau.

I està molt bé, no ho nego. Però cada dia quan obro el Feedly em trobo 300-400 notícies per llegir. I la meitat no m’interessen. Per què? Perquè Feedly recopila totes les notícies de la web que tu estàs monitoritzant. La feina és llegir si realment aquesta informació t’interessa o no, moltes vegades fent la primera tria basant-te en el titular i el subtítol.

La meva feina com a content curator és llegir i analitzar tota aquesta informació i saber si realment m’interessa per la meva feina o pels meus lectors, clients, etc.

Avantatges per a empreses

Per a les marques i les empreses, fer curació de continguts l’ajuda a destacar-se davant de la competència com un referent. Les persones volem estar informades, volem tenir un punt d’informació sobre un tema del que tenim interès. Anem a l’exemple d’abans: Jo tinc Feedly i recopilo informació en comunicació. Quan vull informar-me, principalment vaig a webs informatives especialitzades en aquest tipus de notícies i les agrego al Feedly. D’un cop d’ull tinc tota la informació.

La curació de continguts també ajuda a tenir prou informació per publicar a les xarxes socials, sobretot en un temps que es demana una comunicació constant i interessant

Buscar informació i curar-la ens ajuda a tenir varietat en les notícies que oferim. No només estem parlant de nosaltres sinó que oferim continguts interessants i opinions sobre la informació que trobem.

Una empresa pot utilitzar, a través de la curació de continguts, informes, estudis o recursos d’altres entitats. Li facilita la feina de poder donar a conèixer els resultats sense haver de fer l’estudi, que per manca de recursos, no podria fer.

Reputació. Si apart de compartir el contingut li afegeixes una idea o una conclusió pròpia, estàs donant com a marca, com a empresa, un valor afegit que et destacarà com entès en la temàtica.

I pels lectors:

Els lectors, futurs clients o clients actuals, seguiran la comunicació online de la empresa perquè saben que poden estar informats. Des d’un sol punt, una newsletter o una web, des d’una xarxa social, poden accedir a diferents recursos que l’empresa ha considerat interessants.

Apart de trobar tota la informació agregada des d’un sol lloc també estan sent educats. Amb el contingut que l’empresa comparteix, el lector aprèn. Et pots fixar en newsletters com, per exemple, Austin Kleon, amb qui s’aprèn sobre creativitat.

La content curator a l’empresa

Hem parlat dels beneficis tant del lector com per a l’empresa per fer curació de continguts. Però, qui fa la curació de continguts? Ho pot fer el departament de comunicació o es pot externalitzar aquesta feina.

Darrera un departament de comunicació, i més en departaments petits o on només hi ha una persona que porta la comunicació, llegir tota la informació que pot servir d’interès i a més a més preparar la comunicació del dia a dia pot ser molta feina. Recordes que jo he dit que rebo unes 300-400 notícies al dia? Al ser una part alta de la meva feina hi dedico les seves hores. I no per tothom és possible. Tenim masses coses a fer.

No obstant és un paper important. Per a una empresa, tenir un curador a les seves files li aporta tranquil·litat de tenir informació per compartir, reputació d’oferir bona informació, notorietat i destacarà per estar al dia de les últimes innovacions i notícies.

Fem un pas endavant en la comunicació i la reputació de marca?

Tens dues opcions: Pots decidir continuar com ara i buscar tota la informació, llegir-la i compartir-la amb els teus lectors. Són hores de llegir informacions no rellevants, destriar el gra de la palla quan tu tens altres feines més importants a fer.
 
O pots rebre cada quinze dies un correu amb les principals idees especialment curades per a tu.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.