fbpx

5 petites tècniques per atrapar el lector

Quantes vegades hem parlat que el titular del post és el que cridarà a l’atenció del lector?

Moltes.

El lector fa click al post del blog gràcies al titular però a la segona línia decideix abandonar. No s’ho llegeix.

I ara que hem aconseguit que el lector es pari al nostre article hem d’aconseguir que se’l llegeixi amb interès.

I com ho farem?

Com retenir al lector en el nostre post del blog?

El titular, ben clar

La primera línia ja ha de deixar clar el que vols explicar i per a qui va dirigit.

Exemples com:

  • 5 maneres per mantenir l’energia després de dinar, sense fer migdiada.
  • És Pinterest un bon cercador?

I aquesta idea, en diferents paraules, s’ha d’anar repetint en el post.

A la introducció explica el problema

Aprofita les primeres línies per explicar el problema principal que té el lector.

Posa’t en la seva pell. No només li ensenyaràs com pot millorar alguns aspectes del seu negoci, de la seva vida, sinó que li mostres el problema que té. Ensenyant-li li demostres que necessita la solució.

Detalla la solució, amb exemples i beneficis

Et poso un exemple amb un dels titulars d’abans: 5 maneres per mantenir l’energia després de dinar, sense fer migdiada

A partir d’aquest titular i després d’exposar els problema del lector (la baixa energia després de dinar), explicaràs amb exemples quines són les millors tècniques per tenir energia de jou. Amb aquests exemples també estaràs exposant els beneficis. I segur que alguns d’aquests beneficis tenen a veure amb el que pots aportar tu, com a marca.

El contingut es pot dividir en subtítols, bullet points que faciliten la lectura.

Fes ús dels subtítols

Un text que es llegeix en pantalla demana no ser llarg i facilitar la lectura. Això s’aconsegueix amb subtítols. Aquests subtítols no només divideixen el text sinó que també l’estructuren i introdueixen el tema del que es parlarà.

Pots utilitzar tants subtítols com beneficis vulguis explicar.

Crea una conclusió que respongui al dubte inicial

Ara que has tocat el problema principal, que has exposat quines són les millors maneres de solucionar-ho, com acabes el post?

Tanca l’explicació amb un resum del que has explicat, una conclusió. Serà la manera de resumir en poques paraules el post i de donar la dada final necessària. allò que vols que recordin els teus lectors.

Apliques aquesta estructura en els teus posts?

Tenir una estructura a l’hora d’escriure posts ens ajuden a saber què estem explicant i fent-ho en un ordre que faciliti tant la lectura com la comprensió del que volem comunicar.

També, aplicar aquesta estructura en els textos farà que pels lectors els hi sigui més senzill la lectura i que mantinguin l’interès en el que s’explica.

Així que, apart d’una bona introducció pensa també en detallar els beneficis amb exemples i mantenir un text que respiri.

Què et sembla començar aplicar aquest esquema en els teus posts?

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.