fbpx

Content curator, paraula per definir la meva feina

content curator

Un dels dubtes que sorgeixen quan defineixo amb els meus futurs clients les publicacions per a les seves xarxes socials és: Si no ets especialista en el meu àmbit, com en podràs parlar?

No cal ser especialista per saber-ho comunicar

Aquesta afirmació por semblar molt agosarada, sí. I crec firmament que s’ha de fer una inmersió en la temàtica sobre la que es vol escriure, però no cal haver fet una carrera per poder-ne parlar. Pel que s’ha de ser especialista és en comunicar i en buscar informació. Sobretot en aquest darrer punt.

Aquesta és la feina del content curator. Els últim anys les paraules copy (copywriting), community manager i social media manager s’han anat extenent i s’han fet habituals. Quan les dius la gent acostuma a tenir una idea, encara que sigui vaga, de quina és la seva feina. Content curation encara està relegat a un segon terme, moltes vegades confós amb el community manager. Però en una estratègia de comunicació en xarxes socials, quan el que es busca és dotar de confiança al lector, fer curació de continguts és un element clau.

Les teves xarxes socials no han de ser solament una font de venta directa dels teus productes i serveis. Si el que pretens és només anunciar-te i anunciar-te sense oferir res més acabaràs perdent seguidors que et consideran spam. Els hi has d’oferir alguna cosa més. Conversa i també informació extra.

Aquesta informació extra serà contingut divers sobre el teu sector, el lector que et segueix podrà estar al dia de les novetats, o els punts més importants, sabrà reconèixer que et mous amb les tendències actuals.

La meva forma de treballar és aquesta. Empapar-se d’informació. I no només per saber sobre què escriure i inspirar-me sinó per oferir als lectors informació que considero interessant. Perquè considero que és important vendre’t però també oferir coneixement. És el valor que et farà diferent a la resta.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.