fbpx

Posa un Social Media Manager a la teva vida

posa un social media manager

He conegut en aquest darrer any a moltes persones amb la mateixa idea al cap: tenir el seu propi negoci. Seguir amb el negoci familiar però innovant-lo, crear una marca nova seguint el seu propi somni, fent realitat la conciliació laboral-familiar creant un negoci a mida… cadascuna de les persones que he conegut ho han fet per raons diferents però totes ens hem enfrontat amb el mateix (i m’hi incloc): voler fer-ho tot nosaltres sols.

La raó principal és l’econòmica. Altres raons són que ho vols controlar tot tu. I això fa que ens centrem en gestionar aspectes empresarials dels que no en tenim coneixement suficient, fem cursos i ho intentem gestionar però les hores no ens donen per tot. Acabem relegant les taques que pertanyen més en el nostre negoci en sí en altres tasques iguals d’importants però que no ens pertoca fer-les a nosaltres.

Una d’aquestes tasques que s’acostumen a relegar és la comunicació. Comentaris com “quan ja estigui més implantada serà quan em posicionaré en xarxes socials” són habituals sense veure que hi ha una relació estreta entre una cosa i l’altra.

Si no et veuen no existeixes

És així. Si no comuniques a ningú qui ets com et pots donar a conèixer? I al principi és un procés lent, que es fa feixuc si l’has de gestionar junt amb les altres preocupacions per poder tirar el negoci endavant. En què et pot ajudar un Social Media Manager en el creixement de la teva empresa?

  1. T’ajudarà a crear una estratègia i un pla de comunicació. Marcant els objectius que vols aconseguir, buscarà la millor manera de comunicar i aconseguir ser visibles.
  2. Escoltarà el que diuen de la teva marca: ja sigui la competència, els possibles clients, col·laboradors… i podrà donar resposta a les seves inquietuds
  3. Homogeneïtzarà la teva presència a les xarxes socials, evitant que a cada xarxa apareguis amb un mon i imatge diferent.
  4. Crearà contingut per publicar a les xarxes socials, evitant que hi hagi temporades en que no comentes res amb temporades en que publiques molt. Crearà un calendari editorial ajustat a les teves necessitats.
  5. Crearà una comunitat al voltant de la teva marca: amb comentaris, dotant d’informació útil…
  6. Si no et sents còmode a les xarxes socials, serà l’encarregat de fer aquest pont comunicatiu entre tu i els teus possibles clients
  7. En contra, si ets sents còmode a les xarxes socials però en canvi no tens clar quina és l’estratègia a seguir, un Social Media Manager et pot donar un cop de mà creant el pla de comunicació i puguis executar les teves idees amb seguretat
  8. Et traurà temps de sobre que podràs dedicar a altres aspectes del teu negoci, si delegues aquest aspecte clau de la teva empresa a persones expertes
  9. T’ajudarà en la creació d’anuncis, concursos, etc a les xarxes socials i en analitzar els resultats de les teves publicacions
  10. I podràs aprendre al seu costat, fent un curs de formació o demanant consell perquè puguis acabar gestionant les xarxes tu sol en un futur.

I tu, has pensat o estàs pensant en contractar un professional en xarxes socials?

Related Posts