fbpx

Externalitzar els serveis de comunicació o fer-ho tu mateix?

externalitzar-comunicacio

Fa uns dies la Laura Ribas va fer un vídeo sobre si era millor externalitzar la comunicació de l’empresa o fer-ho un mateix. Ella defensava que és millor fer aquesta feina un mateix. Ho defensava basant-se en que un mateix coneix millor la seva empresa i els seus objectius.

Fins a cert punt hi estic d’acord. Però crec que les coses s’han de deixar als experts. Jo, per exemple, sóc negada amb els números. Sempre ho he estat. I de seguida vaig tenir clar que la comptabilitat de la meva empresa la portaria algú altre. No significa que me’n desentengui, al contrari, estic al dia de com va econòmicament la meva empresa, dels impostos que em toca pagar… perquè la comptable m’explica el perquè de les coses que decideix.

I aquí recau el que jo considero important. Que deleguis les tasques en persones en qui confies i que aquestes t’expliquin el perquè de les coses.

És cert que ningú més que tu coneix la empresa i els objectius que vols aconseguir en els propers mesos. Perquè els has de tenir clars quan comences amb una marca, sinó no avançaràs. Però també crec que és important que aquests objectius siguis capaç d’explicar-los, de transmetre’ls a una persona que sàpiga transformar-ho en comunicació efectiva.

En el tema de la comunicació moltes vegades es comença la casa per la teulada. I crec que és aquí quan falla la col·laboració amb externs i quan acabaràs pensant que és millor que siguis tu qui porti la comunicació. Perquè demanaràs a l’empresa externa que obri comptes a xarxes socials, que publiqui dos/ tres vegades al mes al blog… i que a finals de mes tingui resultats positius i tinguis un augment de seguidors que es converteixin en clients. Però no funcionarà. Sento ser realista però no aconseguiràs més clients.

Si no tens les bases del que ha de ser la comunicació (qui ets i què aportes, quin és el teu punt diferencial i quins objectius vols aconseguir) i no ho saps transmetre, no pots externalitzar la comunicació esperant que sigui efectiva. Perquè el comunicador és expert en saber transformar aquests objectius en comunicació efectiva.

I si tenint les bases, vols aprendre a portar tu la comunicació, busca un professional que t’expliqui el perquè dels passos que faràs i els beneficis que t’aportaran, que estigui al teu costat. Però no comencis per la teulada.

Related Posts

Leave a reply

Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.

Aquesta pàgina web utilitza cookies Utilitzem cookies pròpies i de tercers per l’anàlisi dels teus hàbits de navegació i realitzar estudis estadístics, mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències i compartir o mostrar contingut d’aquest lloc web a xarxes socials. Pots obtenir més informació a la nostra Política de Cookiesplugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies